TEHNOLOGIE. Puţini clienţi cunosc riscurile la care se supun atunci când fac cumpărături de la retaileri online, în mod special când vine vorba de dispozitive smart, electronice, electrocasnice şi nu numai. Ştiaţi că, retailerii online din România vă pot furniza produse achiziţionate de la diferiţi dealeri care aduc produse pentru alte pieţe decât cele pentru Europa, lucru ce afectează garanţia produsului?
Pentru ca un produs să poată fi comercializat pe piaţa din România, acestuia trebuie să i se asigure componenta de service pentru a se aplica garanţia. Nu v-aţi întrebat niciodată de ce retailerul online la care aţi făcut retur de produs pentru că acesta era defect, lucrează cu mai multe service-uri şi nu doar cu service-urile partenere ale companiilor producătoare şi de ce de multe ori aceştia aleg să înlocuiască produsul cu unul nou?
GARANŢIA NU SE APLICĂ DECÂT PE PIAŢA DE PROVENIENŢĂ A PRODUSULUI
Potrivit specialiştilor, o dată ce produsul este adus în România de pe o piaţă externă, să spunem Asia, compania producătoare nu poate să îţi execute reparaţia în garanţie decât pe piaţa de provenienţă a produsului. Atunci când clienţii achiziţionează un produs de la unul dintre retailerii online din România, normal ar fi ca aceştia să fie informaţi cu privire la piaţa de provenienţă a produsului, pentru a şti dacă ulterior vor avea parte de cele mai bune condiţii de service din partea producătorului. Din păcate, acest lucru nu se întâmplă, iar mare parte dintre clienţi ajung să returneze produsele retailerilor, iar la final să le fie refuzat service-ul sau produsul defect să fie înlocuit cu unul nou.
PROBLEMA BOOT LOOP LA LG G4 ÎN ROMÂNIA
La începutul acestui an, LG Electronics a comunicat o problemă de fabricaţie la nivel mondial în cazul unor smartphone-uri LG G4. Nu ştim nici la această oră despre ce produse este vorba, câte la număr sunt afectate sau câte au fost raportate, dar putem comunica faptul că problema a ajuns şi în România, iar utilizatorii afectaţi se plimbă de la un service la altul, de la producător la retailerul online şi înapoi acasă, unii fără soluţionare. De ce fără să existe soluţie pentru unii dintre aceştia? Pentru că unele produse LG G4 sunt aduse de anumiţi dealeri de pe alte pieţe decât cele pentru Europa, iar o parte dintre retailerii online se aprovizionează de la ei.
Dacă până acum am comunicat că problema este una de fabricaţie şi că producătorul a decis să fie reparată în garanţie peste tot în lume, astăzi venim cu informaţii noi, care s-ar putea să nu fie deloc pe placul utilizatorilor.
Sursa info