Să lucrezi în IT pare a fi modul perfect prin care să spui povestea frumoasă a unui salariu mare, atractiv și a unui job care nu te solicită foarte mult. În ceea ce privește simplitatea jobului de IT-ist, realitatea este cu totul alta, iar Marin de la Sitebunker a exprimat foarte clar câteva aspecte foarte importante despre acest job în interviul nostru. Pentru că trebuie să mențină siguranța pe servere, nu l-am reținut foarte mult, dar dacă ești curios de ce înseamnă jobul de sysadmin, nu rata niciun răspuns oferit de Marin în acest interviu!
Marin, ce presupune job-ul de sysadmin?
“Administratorul de sistem poate fi un job întâlnit în foarte multe companii de IT și diferite sectoare. Dacă ne referim la Sitebunker, sysadminul este cel responsabil de buna funcționare a rețelei și a serverelor. Cât timp sunt eu în tură, serverele, rețeaua, sistemul și implicit orice serviciu trebuie să funcționeze 100%.”
Primești frecvent tickete sau cereri pentru asistență?
“Nu sunt foarte multe cereri de asistență, deoarece facem tot posibilul să oferim servicii cât mai sigure, dar cu siguranță numărul acestora crește pe măsură ce portofoliul de clienți devine tot mai mare. Eu sunt pregătit în fiecare moment să primesc un ticket, un telefon sau un email, practic asta este treaba mea. Să mențin sistemul funcțional. Deci dacă există un client care are nevoie de ajutor, voi fi acolo pentru a-i rezolva problema cât de repede pot. Iar pentru a răspunde și punctual la întrebare, ticketele de suport apar atât în timpul zilei, cât și pe timpul nopții.”
Ce probleme întâmpină clienții Sitebunker?
“Problemele sau defecțiunile tehnice pot fi variate, dar majoritatea dintre ele apar atunci când platformele clienților primesc updates sau când chiar clientul efectuează un update platformei. Iar din cauza unor incompatibilități ale platformei CMS cu unul sau mai multe module instalate, website-ul dă erori critice. În acel moment, clientul apelează direct la noi. Problema nu este de la server sau rețea, dar noi suntem acolo pentru a repune în funcțiune website-ul, indiferent ce intervine.”
Cum reușiți să oferiți support 24/7?
“Consider că asistența non-stop este unul dintre cele mai importante servicii pe care îl poate oferi o companie de găzduire web. Clientul va alege mereu un provider care îi poate menține website-ul online pentru cât mai mult timp. Iar Sitebunker își dorește să poată ajuta oricând. Cu acest obiectiv în minte, este mai mult decât necesar să oferi asistență și în weekend, dar și pe timp de noapte. Cum facem asta? Lucrăm în ture, lucrăm de acasă, astfel încât să fie mereu cineva lângă servere. Sitebunker oferă asistență la orice oră, în orice zi sau noapte, iar la multe dintre solicitări v-am răspuns chiar eu.”
Ce se întâmplă în timpul unei mentenanțe?
“De obicei, dacă mentenanța este făcută pentru îmbunătățirea serviciilor, adăugarea de servere noi sau sisteme hardware noi, acestea vor fi anunțate din timp. Dacă este vorba de o mentenanță pentru rectificarea unor probleme, chiar și acestea sunt programate din timp. O mentenanță a serverelor se realizează numai atunci când am epuizat deja toate soluțiile de rezolvare a problemei. Aceste lucruri nu se întâmplă de mai mult de 2 ori pe an. Chiar și atunci, clientul este migrat pe alt server pentru a nu sta cu website-ul închis. Deci mentenanțele nu sunt decât procese prin care îmbunătățim serviciile sau soluționăm o defecțiune, timp în care website-urile clienților sunt în mare parte funcționale.”
Ceea ce am înțeles de la Marin este că un Sysadmin este responsabil de implementarea, actualizarea sau modificarea unui sistem, astfel încât el să funcționeze. În același timp, fiecare client trebuie să se bucure de același uptime și să întâmpine cât mai puține probleme. Iar când acestea apar, Marin este acolo pentru a le rezolva cât mai repede.