Acasăoameni noiREDUCERI - Cum să nu iei ţeapă de Black Friday

REDUCERI – Cum să nu iei ţeapă de Black Friday

spot_img

DISTRIBUIȚI

Cumpărăturile online sunt rapide şi uşoare, însă pentru a profita de cele mai bune oferte şi pentru a fi sigur că primeşti produsul comandat trebuie să ţii cont de mai multe aspecte.

Black Friday este o sărbătoare americană, unde marile lanţuri de magazine fac în a patra vineri din luna noiembrie lichidări de stoc. Acest lucru înseamnă că americanii dau navală în magazinele fizice pentru a cumpăra televizoare cu 100 de dolari şi telefoane cu 10 dolari. În ţara noastră, Black Friday este un eveniment online. Majoritatea cumpărăturilor se fac pe internet şi apoi urmează o perioadă de aşteptare a coletului, care poate dura chiar şi o lună de zile.

Avantajele cumpărăturilor din magazinele tradiţionale sunt evidente: clientul poate atinge ceea ce cumpără, poate testa produsele şi cel mai important poate lua produsele acasă cu el, fără să mai aştepte curierul. Avantajele magazinelor online sunt multiple, iar cel mai important este că poţi cumpăra din acelaşi loc şi canapea şi anvelope de iarnă, dar şi tablete, cărţi sau jucării, iar dacă nu eşti mulţumit poţi trimite coletul înapoi fără explicaţii. Atunci când te decizi să cumperi ceva online de Black Friday este bine să urmăreşti produsul respectiv în timp pentru a te asigura că reducerea este reală. Multe magazine online umflă preţul înainte de Black Friday şi se prefac apoi că au reduceri.

Ce drepturi are clientul unui magazin online

Ai dreptul să te răzgândeşti în termen de 10 zile lucrătoare din momentul livrării şi să îţi primeşti banii inapoi, fără să explici de ce te-ai răzgândit şi fără să fii obligat la penalităţi. În schimb, trebuie să-ţi asumi costurile directe efectuate cu returnarea produsului. În cazul în care comerciantul nu îţi transmite în scris până la data livrării toate informaţiile necesare, aceasta perioadă se poate prelungi până la 90 de zile.

Aceste drepturi nu se aplică atunci când cumperi : ziare, înregistrări audio, video sau programe informatice, daca acestea au fost desigilate; produsele care se pot degrada rapid, de exemplu anumite alimente, produsele personalizate, pachete turistice, cumpărături făcute pe o platforma de licitaţii online, servicii financiare pentru care se aplică reguli specifice, pariuri şi participarea la loterie. Atunci când cumperi online, perioada de livrare nu poate fi mai lungă de 30 de zile.

Site-uri false

Un website bine realizat nu reprezintă automat un indiciu că respectiva companie respectă legea. Nu cumpăra de pe un site care nu îţi ofera în mod clar datele de contact, precum şi informatii despre identitatea companiei. Asigură-te că magazinul online are o secţiune de politică de confidenţialitate. Atunci când cumperi prin internet, ai aceleaşi drepturi privind garanţia, ca şi atunci când cumperi dintr-un magazin obişnuit.

Poti beneficia de repararea sau înlocuirea produsului, în principiu la alegerea ta, cu excepţia cazului în care costurile legate de măsura aleasă sunt mult mai mari decât costurile pentru cealaltă măsură – de exemplu, tu alegi înlocuirea, dar costurile acesteia sunt mai mari decat cele pentru reparaţie. Toate costurile legate de reparaţie sau înlocuire sunt suportate de către vânzător. Asigură-te mereu că etichetele şi sigiliile aplicate de fabricant rămân intacte. Vânzătorul poate refuza să ia măsurile reparatorii pentru produsele desigilate.

Capital.ro

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA