AcasăOPINIIEXERCIȚII DE LUCIDITATE – Cum a rămas SRI fără jucăria preferată

EXERCIȚII DE LUCIDITATE – Cum a rămas SRI fără jucăria preferată

spot_img

DISTRIBUIȚI

E fierbere mare în statul polițienesc român, care a primit o lovitură în plex exact de unde se aștepta mai puțin. Curtea Constituțională, adunătura aceea ciudată de bătrânei antipatici, numiți în scaune pe criterii strict politice, a spart buboiul care mirosea urât de mai multă vreme.

În plus, lovitura primită de serviciile secrete vine exact în momentul în care ele controlează  practic toate domeniile societății, de la partide, parlament, justiție, economie, presă, afaceri, guvern, tehnologie, sănătate. A fost nevoie de 26 de ani pentru ca fosta Securitate să preia complet comanda asupra României.

În acești ani zbuciumați pentru țară și oamenii care o populează, statul polițienesc a fost singurul care a progresat, ajungând la situația înfloritoare de acum, pe care regimul comunist a lui Ceaușescu ar avea toate motivele să fie invidios. Cornel Nistorescu remarca faptul că statul polițienesc este de zece ori mai puternic decât cel economic sau politic, România de azi fiind mai puțin rezultatul prestației politice și mai mult al gândirii și acțiunii serviciilor secrete.

Din păcate, la toate capitolele au înregistrat doar insuccese pentru țară, indiferent dacă a fost vorba de acțiuni externe (devalizarea economiei în favoarea altor state, eșecul infiltrărilor economice în Orientul Mijlociu și Africa), sau interne, unde, alături de clasa politică au pus țara pe butuci și-au adus-o la dezastrul pe care-l vedem la tot pasul. În loc să vegheze la siguranța țării și a oamenilor, atribuție primordială,  stabilită prin lege, serviciile și-au infiltrat oamenii peste tot, devenind principala sursă de probe pentru procurorii anticorupție. De sub această manta acoperitoare, n-au putut observa și înregistra și faptele de corupție în care ofițeri din conducerea serviciilor au fost implicați până deasupra epoleților.

A trebuit să vină denunțul nurorii lui Virgil Măgureanu, primul director al SRI, pentru ca să aflăm cum au dispărut milioane de euro, unele din fonduri europene, în afaceri dubioase patronate de șarpele cu ochelari, primind sprijin chiar de la guvernatorul BNR, incoruptibilul și intangibilul Mugur Isărescu, care a pus mâna pe telefon și a intervenit la bănci pentru acordarea unor credite. E doar un exemplu recent, dar cum toate sectoarele sunt controlate și chiar conduse de oamenii serviciilor, cu siguranță că și aici corupția a înflorit și a dat roade.

Ei bine, în această țară aflată la cheremul serviciilor, Curtea Constituțională a dat o rezoluție prin care a declarat ilegale înregistrările SRI în dosarele penale. Acestea nu respectă Constituția, sunt în afara legii, deci ilegale, că să spunem mai direct. Multora nu ne-a venit să credem ce am văzut, mai ales că, în linii mari în aceeași componență, CC a deturnat, în 2012,  rezultatele referendumului de demitere a președintelui Băsescu, așa că nu ne puteam aștepta să sară acum în apărarea drepturilor fundamentale ale cetățeanului român.

Și totuși, a făcut-o. Nu are nicio importanță de ce sau pentru ce a procedat așa, pe aceste subiecte putem vorbi la nesfârșit și sigur nu vom ajunge la o înțelegere. De cel puțin zece ani, fără să dea la nimeni socoteală, acționând ca și stat în stat, SRI a ascultat convorbirile telefonice sau a vizualizat mesajele în baza unor hotărâri secrete luate de CSAT, o instituție care nu are dreptul să emită legi. Aceste hotărâri restrâng drepturi și libertăți, garantate de Constituție, legea legilor.

Sigur că am putea vorbi și despre contralovitura dată prin intermediul odiosul ministru tehnocrat al Justiției, o Prună, fostă servitoare a Monicăi Macovei, care se laudă că este autoarea recentei OUG prin care SRI are dreptul să efectueze cercetări penale. Pruna a declarat ulterior că într-un mod limitat şi limitativ prevăzut de lege este adevărat că SRI poate să facă acte de cercetare penală fiind în acest sens un organ de cercetare penală specială în limitele definite de actualul Cod de procedură penală. Aici nu am inovat, numai am clarificat şi am făcut-o ca să nu punem în pericol mandatele de siguranţă naţională şi până la urmă, siguranţa cetăţeanului. Deocamdată să o credem că are intenții bune, limitate doar la sectorul siguranței naționale și terorismului.

Bătălia cu serviciile nu este câștigată definitiv. Ele se vor regrupa urgent și vor reacționa, pentru că au interese comune de apărat. Vor începe o campanie mediatică fără precedent pentru a convinge românul că numai așa se poate scăpa țara de hoți și corupți, bătându-se cu palma peste epoleții ascunși și lăudându-se cu recolta de până acum. Cei care apără legea și drepturile cetățenilor vor fi catalogați ca prieteni ai corupților.

Nimic mai fals. Numai fraierii mai pot fi prostiții că în spatele acțiunii de ascultare a telefoanelor ar sta doar interesul de a depista și prinde penalii țării. Acesta este un obiectiv minor, serviciile sunt mai interesate să asculte politicieni, oameni de afaceri, prostituate de lux pentru că din fiecare informație depozitată cu grijă le crește puterea și influența. Amenință, arestează, șantajează, controlează partidele, dirijează, arată pisica (stenogramele) neascultătorilor care încearcă să iasă din front. Și, din când în când, când n-au căzut la înțelegere, livrează pieței câte o victimă la ceas de maximă audiență, totul fiind pregătit precum regia bună din teatrele de prestigiu.

Nicio democrație occidentală nu se bazează pe astfel de practici. Acolo nimeni nu este interesat de hoți și curve de lux, iar stenogramele apar doar în procesele de siguranță națională și terorism. Trasul cu urechea la vorbele altuia are importanța lui. Dar trebuie făcut numai sub acoperirea legii. Altfel riscăm să ajungem acolo de unde am plecat acum 26 de ani.

Grigore Ciascai

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA