AcasăActualitateVEȘTI BUNE ȘI NU PREA - Terasele se deschid de mâine în...

VEȘTI BUNE ȘI NU PREA – Terasele se deschid de mâine în toată țara. Ce reguli va trebui să respectăm și cum sunt văzute măsurile de către proprietarii de localuri băimăreni

spot_img

DISTRIBUIȚI

Vestea că terasele localurilor din toată țara au primit permisiunea de a se deschide a stârnit un val de fericire printre români, asta în contextul în care sezonul estival abia ce a început iar situația COVID-19 pare să se stabilizeze în țara noastră.

Totuși, bucuria unora a fost estompată de publicarea în monitorul oficial a setului de reguli, stabilit de Ministerul Sănătății în colaborare cu ANSVSA (Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor) pe care atât antreprenorii din domeniul HoReCa, cât și clienții trebuie să le respecte cu strictețe. Vă prezentăm mai jos câteva dintre aceste reguli:

  • Nu li se va permite accesul celor cu simptome de infecţie respiratorie, iar la intrarea pe terasă şi la grupurile sanitare trebuie să fie puse dispozitive cu substanţe dezinfectante pentru mâini.
  • Se interzice transferul de la o masă la alta al meniurilor, solniţelor, olivierelor şi altor obiecte, care trebuie dezinfectate după plecarea clienţilor de la o masă.
  • Este interzis şi consumul de alimente în picioare, pentru a se minimiza circulaţia clienţilor pe terasă. La o masă pot sta maxim patru persoane, cu respectarea distanţei de 1,5 metri între persoane, cu excepţia membrilor aceleiaşi familii, care locuiesc împreună. Între scaunele de la mese alăturate trebuie să existe o distanţă de minim doi metri.
  • Locurile se vor ocupa cu rezervare anterioară, pentru a evita aglomeraţia şi a face mai uşoară o eventuală anchetă epidemiologică, dacă aceasta s-ar impune. De asemenea, clienții trebuie să ofere localului datele sale, care vor fi trecute într-un registru de rezervări pe care fiecare local trebuie să îl aibă, tot pentru cazul în care ar fi necesară ulterior o anchetă epidemiologică în cazul unei îmbolnăviri.
  • Personalul de servire trebuie să poarte mască şi mănuşi, iar mănuşile folosute la servire nu vor fi utilizate la pregătirea mesei.

Obligația de a-și oferi datele personale unui restaurant doar pentru a putea fi clienți a stârnit revoltă printre români. În Baia Mare, unii cetățeni au declarat că preferă să aștepte până când aceste măsuri se vor ridica, înainte de a se relaxa la o terasă.

Săraci, dar feriți de COVID-19

Unele dintre măsuri au fost criticate și de patronii din domeniu, aceștia acuzând autoritățile de lipsă de logică. Am discutat cu unul dintre proprietarii de restaurante din Centrul Vechi al municipiului Baia Mare, pe care l-am întrebat cum vede această decizie a Guvernului de a da voie teraselor să se redeschidă de mâine cu acest set de măsuri.

Având în vedere că alte țări mult mai afectate de pandemie decat noi au repornit activitaățle HORECA de prin 15 mai, da, cred că decizia a fost luată cam tarziu. Legat de măsurile impuse de Ministerul Sănătății, având în vedere contextul actual, cred că sunt niște măsuri normale, dar care nu ar trebui să se întindă pe o perioadă prea lunga (cel puțin o parte din ele și aici mă refer mai ales la distanța dintre mese). Eu cred ca aceasta măsura, cea cu distanța de 2 metri, ar trebui anulată odată cu data în care se va servi în spații închise. Este o masura care protejeaza dar și produce pierderi financiare companiilor din domeniu. Mai mult, deja companiile sunt secătuite financiar după cele două luni și jumătate, dacă în continuare se va restricționa sever și pe o perioadă prea lungă de timp, efectele pot fi, pentru mulți antreprenori, iremediabile”, ne-a declarat Adrian Pop, proprietarul restaurantului Lumiere din Centrul Vechi.

Zeci de domenii care depind de HoReCa, afectate de pandemie

De industria HORECA depind în mod direct câteva sectoare economice importante care, dacă nu au cui să-și vândă produsele, vor fi nevoiți să faca concedieri pentru a-și rentabiliza afacerile. Mai multi șomeri înseamna mai multi bani cheltuiți din bugetul de stat (și așa secătuit) în timp ce locurile de muncă păstrate și active înseamnă bani la buget. E o mare diferență. Situația cu obligativitatea clienților de a-și face rezervare și de a-și da datele personale este, din punctul meu de vedere, o mare imbecilitate care nu face altceva decât să amplifice sentimentul de frică și neîncredere față de HORECA. Dacă trebuie să mergi la restaurant ca la poliție, să-ți lasi datele, să păstrezi distanța, să-ți fie frică de ospătari și de ceea ce bagi în gură sau ce atingi, ma întreb, oare nu mai bine stăm acasă? La restaurant sau pub vii să te simți bine, să socializezi și să te relaxezi, nu să fi chestionat. Încă o data, e o măsură imbecilă, fără logică ce clar nu face bine nici afacerilor, nici clienților lor”, ne-a mai spus antreprenorul.

Adrian Barbur

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.










TE-AR MAI PUTEA INTERESA