AcasăActualitateSocialVERIFICARI - Aproape 40% din operatorii economici controlati de ANPC, nu respecta...

VERIFICARI – Aproape 40% din operatorii economici controlati de ANPC, nu respecta legea atunci cand vand anvelope noi!

spot_img

DISTRIBUIȚI

In perioada 12.11 – 16.11.2012, Autoritatea Nationala pntru Protectia Consumatorilor a desfasurat o actiune de verificare a respectarii prevederilor legale la comercializarea anvelopelor noi fabricate dupa 1 iulie 2012 .

•Au fost controlati 398 operatori economici, iar la 156 dintre acestia ( 39,2 %) s-au constatat abateri de la prevederile legale in vigoare;
•Au fost depistate 3.188 bucati cu abateri in valoare de 982.412 lei.
Urmare a deficientelor constatate, au fost dispuse urmatoarele masuri:
•oprirea temporara de la comercializare a 2.164 anvelope noi ( 67,9% din totalul constatat cu abateri ) in valoare de 722.251 lei, pana la intrarea in legalitate;
•aplicarea de 203 sanctiuni contraventionale, dintre care 74 amenzi in valoare de 220.000 lei si 129 avertismente si pentru incalcarea reglementarilor privind protectia consumatorilor.

Bogdan Cristian Nica, Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor recomanda consumatorilor sa tina cont de etichetarea anvelopelor noi fabricate dupa 1 iulie 2012, precum si de obligativitatea de a folosi anvelope “pentru iarna”: Siguranta celor dragi si a noastra trebuie sporita in perioada de iarna, perioada care presupune riscuri suplimentare. Astfel, cauciucurile trebuie sa aiba lipit un autocolant cu o eticheta indicand clasa de eficienta a consumului de combustibil, clasa de zgomot exterior de rulare si valoarea masurata a acestuia, precum si clasa de aderenta pe teren umed. De asemenea, trebuie sa tinem cont si de caracteristicile de iarna inscriptionate cu litere pe peretele lateral (flancul) al anvelopei (simbolul de iarna „M+S” sau „M.S” sau „M&S”).

In cursul actiunii de control s-au evidentiat o serie de abateri dintre care mentionam:

Informarea consumatorilor – s-au constatat abateri la 46 operatori economici reprezentand 29,5% dintre operatorii economici controlati.
◦lipsa denumire produs: Bucuresti, jud. Iasi, jud. Sibiu
◦lipsa denumire si adresa producatorului/distribuitorului: jud. Braila, jud. Prahova, Bucuresti, jud. Maramures, jud. Arad, jud.Bacau

Traducerea in limba romana a informatiilor
◦s-au constatat abateri la 13 operatori economici reprezentand 8% dintre operatorii economici.
◦informatii netraduse in limba romana: jud. Prahova, jud. Braila, jud. Tulcea, jud. Constanta, Mehedinti, jud. Botosani, Bucuresti
Respectarea prevederilor legale in cazul promotiilor
◦nu se preciza pretul vechi, data de incepere a perioadei in care se aplica pretul special sau alte conditii specifice: jud. Braila, jud. Mures

Respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.222/2009 privind etichetarea pneurilor in ceea ce priveste eficienta consumului de combustibil si alti parametri
■s-au constatat abateri la 35 operatori economici reprezentand 22,43% dintre operatorii economici

Responsabilitatile furnizorilor de pneuri

– lipsa pe banda de rulare a autocolantului cu o eticheta indicand clasa de eficienta a consumului de combustibi, clasa de zgomot exterior de rulare si valoarea masurata a acestuia , precum si clasa de aderenta pe teren umed: jud. Vrancea, jud.Maramures, jud. Alba

Responsabilitatile distribuitorilor de pneuri conform Regulamentului European

– s-au constatat abateri la 25 operatori economici reprezentand 16% dintre operatorii economici controlati;
– lipsa autocolant pus la dispozitie de distribuitor “eticheta indicand clasa de eficienta a consumului de combustibil, clasa de zgomot exterior de rulare si valoarea masurata a acestuia, precum si, clasa de aderenta pe teren umed”: jud. Alba, jud. Harghita, jud. Galati, jud. Mures, jud. Vrancea, jud. Arges, jud. Vaslui

Responsabilitatile furnizorilor si distribuitorilor de vehicule

– lipsa informatiilor incluse cel putin in materialele tehnice promotionale despre clasa de eficienta a consumului de combustibil, despre clasa de zgomot exterior de rulare si valoarea masurata a acestuia si, despre clasa de aderenta pe teren umed: jud. Hunedoara, jud. Vaslui.

S-au constatat abateri la 110 operatori economici reprezentand 70,5% dintre operatorii economici cu abateri privind:
◦legalitatea functionarii;
◦afisarea in mod vizibil a denumirii unitatii, a codului unic de inregistrare la Registrul Comertului, precum si afisarea si respectarea orarului de functionare;
◦afisarea preturilor si tarifelor, in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit: jud. Braila, jud. Mures, jud. Brasov, jud. Cluj, jud. Bihor, jud. Maramures, jud. Salaj, jud. Satu Mare, jud. Gorj, jud. Olt, jud. Mehedinti, jud. Arad, jud. Neamt
◦lipsa afisare cod unic de inregistrare: jud. Sibiu, jud. Ilfov, jud. Cluj.
◦lipsa afisare orar de functionare: jud. Braila, jud. Ilfov, jud.Teleorman
◦lipsa registru unic de control: jud. Brasov, jud.Mures
◦lipsa afisare denumirea unitatii: jud. Botosani

SFATURI PENTRU CONSUMATORI

Etichetare anvelope noi fabricate dupa 1 iulie 2012
– producatorul trebuie sa puna pe banda de rulare a anvelopei un autocolant cu o eticheta indicand clasa de eficienta a consumului de combustibil, clasa de zgomot exterior de rulare si valoarea masurata a acestuia, precum si, clasa de aderenta pe teren umed;

– distribuitorul sa puna la dispozitie cumparatorului un “autocolant” – eticheta indicand clasa de eficienta a consumului de combustibil, clasa de zgomot exterior de rulare si valoarea masurata a acestuia, precum si, clasa de aderenta pe teren umed;

– furnizorii si distribuitorii de vehicule sa informeze consumatorii – prin informatiile incluse cel putin in materialele tehnice promotionale despre clasa de eficienta a consumului de combustibil, despre clasa de zgomot exterior de rulare si valoarea masurata a acestuia si, despre clasa de aderenta pe teren umed.

Anvelope noi si second-hand “pentru iarna” incepand cu 1 noiembrie 2011

Anvelope noi
– caracteristici de iarna (simbolul de iarna „M+S” sau „M.S” sau „M&S”)
Informatia este inscriptionata cu litere pe peretele lateral (flancul) al anvelopei.

Anvelope second-hand
◦sa nu prezinte taieturi profunde, crapaturi, deteriorari, uzura neuniforma pronuntata;
◦adancimea profilului principal (zona centrala de ¾ din latimea benzii de rulare) sa fie minim 2 mm pentru anvelope cu diametrul sub 20 inch (1 inch=25,4 mm; 20 inch=508 mm) sau minim 4 mm pentru anvelope cu diametrul peste 20 inch, atat pentru anvelopa de vara, cat si pentru anvelopa de iarna;
◦informatiile de baza continute pe peretele lateral (flancul) anvelopei referitoare la marcajele producatorului sa fie vizibile:

– latimea sectiunii anvelopei in mm;

– constructia anvelopei (R=radiala)

– caracteristici de iarna (simbolul de iarna);

– diametrul jantei in inch;

– data de fabricatie (saptamana, anul);

– denumirea comerciala.

Acordarea garantiei de conformitate de minim 2 ani la anvelopele noi si minim 1 an la anvelopele second-hand.

Ada Domin

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.










TE-AR MAI PUTEA INTERESA