Acasăsinucidere maramuresTURISM LA TARA - Traditiile, istoria si natura - atractiile principale pentru...

TURISM LA TARA – Traditiile, istoria si natura – atractiile principale pentru turistii secolului XXI

spot_img

DISTRIBUIȚI

Oamenii secolului al XXI-lea caută tot mai mult un colț de natură unde să-şi petreacă vacanțele. Satele româneşti – bogate în tradiții, istorie şi natură – oferă experiențe variate celor care încearcă să-şi regăsească rădăcinile, celor în căutare de relaxare sau odihnă activă, ori de cultură locală şi de experimentarea stilului de viață rural. În aceste condiții, conservarea mediului şi a identității etnografice sunt esențiale pentru turismul rural”, a declarat Cristian Bărhălescu, secretar de stat pentru turism în Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, cu ocazia deschiderii Congresului Europea de Turism Rural (ECRT), care are loc, pentru prima dată în România (la Piatra-Neamț), în perioada 7-10 ocombrie a.c. evenimentul având ca tematică „Turismul inovativ, o nouă viață pentru zonele rurale”, a adus laolaltă peste 200 de participanți interesați de turismul rural din 26 de țări.
În prima parte a Cogresului, reprezentanți ai diverselor asociații de profil din Europa au prezentat situația turismului rural din propria țară. Printre aceştia, Marilena Stoina, preşedinte onorific al Asociației Naționale de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC), a vorbit despre evoluția din ultimii 20 de ani a turismului rural şi ecologic din România, de la câteva pensiuni care funcționau disparat la începutul anior ‘ 90 la cele peste 5.000 de pensiuni înregistrate oficial în prezent. Majoritatea lor au ales să se asocieze, începând din anul 1994, odată cu înființarea ANTREC România, iar în anul imediar următor s-au afiliat Federației Europene de Turism Rural (EuroGites).
Prezentările din cea de-a doua parte a Congresului s-au axat pe tema „concepte inovative”, fiind aduse în discuție subiecte precum: dezvoltarea lanțurilor locale în beneficiul turismului rural (o abordare este aceea ca un număr cât mai mare de producători locali să fie, practic, furnizori de produse/servicii pentru turişti sau pentru cei care cazează turişti); valoarea experienței şi exploatarea ei (de exemplu, prin solicitarea, de la clienți, a unei minime evaluări a perioadei de şedere a acestora în unități de primire agroturistice, în ideea că, numai cunoscând aşteptările vizitatorilor, poate fi îmbunătățită oferta turistică); unelte specifice tehnologiei informatice (IT), care pot fi utilizate în acest sector, precum aplicațiile sau site-urile care să coaguleze oferta de turism rural dintr-o anumită regiune sau țară; rolul marketingului şi promovării, conceptul de brand-umbrelă (cum este şi brandul național de turism al României) şi de sub-branduri.
Următoarele sesiuni ale congresului se vor referi la păstrarea comunităților rurale şi a tradițiilor prin intermediul turismului şi la turismul rural în lumea internetului şi a noilor medii de comunicare. Totodată, vor fi organizate simultan seminarii pe teme specifice turismului rural, referitoare la moştenire culturală, natură, gastronomie.
Aflat la cea de-a patra ediţie, congresul are peste 250 de invitaţi, din fac parte specialişti din domeniul turismului din ţară şi din străinătate, reprezentanţi ai asociaţiilor de profil şi ai autorităţilor publice centrale şi locale. Pe durata manifestării, este organizat şi un târg internaţional de turism rural, unde vor fi prezentate oferte ale agenţilor economici din domeniu şi produse tradiţionale.
Obiectivul principal al congresului este de a prezenta participanţilor bune practici şi exemple de succes înregistrate în domeniul turismului rural, care au contribuit la o dezvoltare rapidă a industriei turistice în ţări din Europa şi din lume, precum şi modalităţi prin care turismul rural s-a integrat şi adaptat rapid cerinţelor pieţei turistice mondiale.
Întregul eveniment este susţinut de EuroGites (Federaţia Europeană de Turism Rural şi Agroturism), Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural România (ANTREC România şi filiala Piatra Neamţ), Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Consiliul Judeţean Neamţ, Primăria Piatra-Neamţ, Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Est, Camera de Comerţ şi Industrie Piatra-Neamţ.

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA