AcasăActualitateSocialSTRATEGII - Trucurile magazinelor în sezonul ofertelor

STRATEGII – Trucurile magazinelor în sezonul ofertelor

spot_img

DISTRIBUIȚI

Dacă vânzătorii au devenit dintr-o dată mai prietenoşi, e semn clar că a început sezonul cumpărăturilor. Magazinele apelează la toate strategiile pe care le au la îndemână ca să îi convingă pe cei care le calcă pragul să cheltuiască mai mult. Este un joc psihilogic în care ofertele par mai speciale decât sunt cu adevărat, iar cumpărătorii neatenţi cumpără mai mult decât au nevoie.

Coşurile mari de cumpărături care se cer umplute, preţurile cu 99 în coadă şi mărfurile scumpe puse în raft la nivelul ochilor sunt strategii pe care comercianţii se folosesc pe întreaga durată a anului. În sezonul cumpărăturilor au nevoie de tactici noi prin care să îşi sporeacă vânzările. Magazinele din România sunt suspectate că ridică preţurile înainte să taie din ele de Black Friday.

Comercianţii occidentali apelează însă la practici mult mai subtile. Una dintre ele este plasarea unor produse foarte scumpe lângă cele ceva mai ieftine. O geacă de 190 de dolari va părea că are un preţ mic dacă este pusă lângă una de 220 de dolari. Deşi ambele sunt scumpe, cumpărătorul simte că e în faţa unei oferte speciale.

Hipermarketurile au altă strategie. Vor să transforme cumpărăturile într-un joc. Produsele la preţ redus nu sunt toate într-un loc, ci sunt răspândite prin tot magazinul. Încearcă să le dea cumpărătorilor senzaţia că participă la o vânătoare de comori. Dar, în acelaşi timp, aceştia sunt plimbaţi plintre raioanele cu produse la preţ întreg.

Cei obosiţi de atâta colindat prin magazine se pot odihni pe băncile şi fotoliile din magazinele de haine. Atenţie însă, acestea sunt special amplasate în dreptul produselor de care comercianţii vor să scape mai repede.

Dar, înainte să ajungă la fotolii clienţii trec prin dreptul mormanelor cu şosete, bijuterii sau alte accesorii foarte ieftine. Acestea au rolul de a sparge o barieră psihologică. Îl fac pe client să îşi deschidă portofelul să facă o primă achiziţie pe bani puţini care duce în multe cazuri la cumpărături mult mai scumpe.

La trucuri psihologice apelează şi magazinele online. Oferă transport gratuit în perioadele de cumpărături. Dar unele menţin condiţia unei coenzi minimă. Cum ecranul este plin de oferte speciale, clienţii ajung să cumpere două trei produse cu livrare gratuită când, de fapt îşi doreau doar unul şi ar fi cheltuit mai puţin dacă plăteau treansportul pentru el.

 

digi24.ro

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA