AcasăEvenimentSenatorul Bota vrea semaforizarea centurii Clujului atunci cand vor ateriza avioane de...

Senatorul Bota vrea semaforizarea centurii Clujului atunci cand vor ateriza avioane de mari dimensiuni pe Aeroportul Cluj

spot_img

DISTRIBUIȚI

In Gibraltar masinile asteapta la semafor pentru a trece avioanele

Intr-un comunicat de presa, senatorul Sorin Bota seful Departamentului de Transporturi si Infrastructura a PSD a precizat ca doreste „semaforizarea” centurii Clujului, cea care ar trebui demolata pentru a permite extinderea Aeroportului International Cluj. Potrivit senatorului maramuresean, traficul maşinilor ar trebui oprit în acest caz doar de câteva ori pe săptămână, atunci când pe pista din Cluj-Napoca vor ateriza aeronave de dimensiuni mari.

Sorin Bota a precizat că situaţia complicată de la aeroportul clujean a fost creată de lipsa de comunicare dintre cei care s-au ocupat de dezvoltarea autostrăzii şi autorităţile care au pus la punct planul de modernizare a pistei aeriene. „Soluţia cea mai ieftină, uşoară, rapidă, optimă este de a semaforiza centura o dată sau de două ori pe zi, când vor ateriza, într-un viitor mai îndepărtat, un avion sau două pe săptămână de dimensiuni mari. Vorbim doar de avioanele foarte mari, nu de avioanele curente care vin azi pe aeroportul din Cluj”, a precizat Sorin Bota.

Va reamintim ca aproape 3 kilometri din centura Apahidei ar putea fi demolaţi pentru a face loc noii piste a aeroportului din Cluj-Napoca, lungă de 3.500 de metri. Şoseaua de centură a fost inaugurată în 2009 şi la construcţia ei nu s-a ţinut cont de posibila extindere a aeroportului. Cele două proiecte nu au fost sincronizate între Consiliul Judeţean Cluj şi CNADNR.
Pentru a rezolva problema, autorităţile locale trebuie să facă o nouă investiţie de aproape 10 milioane de euro. Proiectul de extindere a pistei aeroportului internaţional Cluj Napoca a intrat în impas, din cauza centurii ocolitoare Apahida, care blochează eventualele lucrări. Investiţia necesară pentru a corecta această eroare de proiect se ridică la 10 milioane de euro.
„Referitor la prelungirea pistei, de la nodul de la ieşire din Cluj, în zona Dezmir, trebuie să facem 3,4 kilometri, o centură paralelă, care să iasă în sensul giratoriu de la Magnolia. Porţiunea dintre nodul de la Dezmir şi sensul giratoriu va trebui ruptă de la mijloc, pentru a coborî la nivelul pistei.” Directorul  Eugen Cecan a atras atenţia autorităţilor încă din 2009, când tronsonul de centură Apahida a fost dat în folosinţă. „Atunci prea puţin s-au băgat lucrurile în seamă. În 2009 urma să se ia o decizie în acest sens. Probabil nu se mai spera ca pista să fie prelungită, şi atunci a fost construită pe vechiul traseu. Pe acea vreme, am atras atenţia asupra acestui fapt. Am avut discuţii inclusiv cu proiectantul.” a spus EUGEN CECAN, director Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj Pusă în faţa faptului împlinit, conducerea Consiliului Judeţean Cluj vrea să repare acum greşeala de proiectare. Preşedintele consiliului, Horea Uioreanu, crede că până la urmă se va găsi o soluţie. „Normele de zbor spun că, pe o anumită rază, totul trebuie să fie la nivelul solului. Soluţia este de a coborî cu câţiva metri şoseaua, în aşa fel încât traficul să nu depăşească nivelul solului.” (antena3)

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA