AcasăActualitateSocialŞedinţa periodică a comisiei pentru prevenirea violenţei în sport

Şedinţa periodică a comisiei pentru prevenirea violenţei în sport

spot_img

DISTRIBUIȚI

foto: arhiva IJJ Maramures

Marţi, 12 martie a.c., la sediul Direcţiei Judeţene de Sport Maramureş s-a desfăşurat şedinţa periodică a comisiei pentru prevenirea violenţei în sport. Cu această ocazie au fost prezentate aspecte din activitatea instituţiilor implicate în asigurarea ordinii publice cu ocazia competiţiilor sportive pentru perioada 01.07.2012 – 28.02.2013.

Comisia pentru prevenirea violenţei în sport formată din Pamfil Berceanu, Subprefectul judeţului Maramureş, Săvoiu Corneliu, Director executiv al D.S.J. Maramureş, Todoran Ionel, Adjunctul Inspectorului Şef al I.P.J. Maramureş, Hossu Ioan, Prim-adjunctul Inspectorului Şef al I.J.J. Maramureş, Sîrb Ioniţă, Adjunctul Inspectorului Şef al I.S.U. Maramureş, Toma Simona, Inspector Şcolar de educaţie fizică din cadrul I.S.J. Maramureş, Balaj Cristian, Preşedintele Asociaţiei de fotbal Maramureş, Pop Rareş, Director executiv al Autorităţii de sănătate publică a judeţului Maramureş, Dumitru Gigi, Preşedintele Asociaţiei de volei Maramureş, Mesaroş Zamfir,  Preşedintele Asociaţiei de handbal Maramureş şi Hendrea Filip Valeria, Preşedintele Asociaţiei judeţene Sportul pentru Toţi, a dezbătut principalele aspecte şi greutăţi cu care s-au confruntat în perioada analizată, fiind stabilite măsuri pentru rezolvarea acestora. De asemenea, cu această ocazie s-au făcut unele precizări privind modul integrat de elaborare a documentelor specifice activităţilor circumscrise pentru siguranţa participanţilor şi suporterilor.

În acest context, conducerea cluburilor a fost informată asupra nevoilor de informare privind deplasarea oficialilor şi ai echipelor, monitorizarea permanentă de către structurile cu atribuţii şi asigurarea protecţiei acestora în caz de nevoie. Pentru rezolvarea acestui aspect se impune identificarea şi stabilirea unui responsabil de ordine şi siguranţă pentru fiecare club, cu competenţe şi responsabilităţi în gestionarea tuturor problemelor şi evenimentelor care s-ar putea produce.

Printre problemele ridicate în cadrul şedinţei care necesită măsuri de remediere se numără:

– asigurarea prezenţei în punctul de comandă alături de comandantul forţelor de ordine, a responsabilului de ordine şi siguranţă al organizatorului, şeful dispozitivului de ordine şi siguranţă, reprezentantul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, un reprezentant al serviciului de ambulanţă, delegat la manifestarea sportivă, precum şi prefectul ori reprezentantul său, în cazul în care prezenţa acestuia este necesară, conform art. 6 alin. 1 din Legea nr. 4/2008;

– identificarea unor posibilităţi pentru respectarea prevederilor art. 10, alin. (2) lit. d), f) şi l) din Legea nr. 4/2008 completată cu Legea nr. 10/2012 conform căruia este obligatorie eliberarea unor tichete gratuite pentru spectatori, în limita a 90% din totalul locurilor din sală;

– respectarea prevederilor art. 14 lit. g din Legea nr. 4/2008 privind interzicerea pătrunderii în suprafaţa de joc sau în zona vestiarelor şi a băncilor de rezerve a persoanelor care nu au drept de acces în aceste zone precum şi a art. 10, alin (2), lit. j privind reglementările proprii prin care să se stabilească accesul în arena sportivă a reprezentanţilor mass-media, precum şi accesul acestora pe suprafaţa de joc sau în zona vestiarelor, comunicând datele de identificare ale ziariştilor acreditaţi şi modelul documentelor de acces eliberate în acest sens, atât societăţii specializate de protecţie şi pază, cât şi forţelor de ordine.

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA