AcasăMARAMURESUL ISTORICScandalul diplomatic intre Rusia si Romania continua si mai amplificat

Scandalul diplomatic intre Rusia si Romania continua si mai amplificat

spot_img

DISTRIBUIȚI

Dupa „spectaculoasele” „croaziere” aeriene de acum trei zile (in Ucraina, Transnistria, Moldova, Romania, Bulgaria si Marea Neagra) ale prim-vice-premierului rus Dmitri Rogozin, tensiunea diplomatica dintre Federatia Rusiei si Romania se amplifica. Dupa declaratiile belicoase ale lui Rogozin ca, „Data viitoare va veni deasupra Romaniei cu un avion de bombardament strategic Tu-160 (fara sa specifice daca il va pilota personal sau nu) si „Romanii vor afla in curand cine suntem noi si cine sunt ei”, MAE de la Bucuresti a cerut pe loc explicatii, cu alte cuvinte, scuze, din partea Moscovei.

In loc de scuze, ieri, 11 mai 2014, la sediul guvernului Federatiei Rusiei, a fost convocat ambasadorul Romaniei la Moscova si i s-au cerut explicatii, in prezenta „victimei”, Dmitri Rogozin, asistat de „avocatii” lui, Medvedev si Lavrov. Componenta „tribunalului sovietic” arata clar ca in spatele actiunii s-a aflat si se afla personal Putin – extrem de iritat ca o tara mica (in comparatie cu colosul rus) si-a permis, pe fata, sa infrunte Federatia Rusiei.
Intre timp au inceput sa curga din nou declaratiile belicoase de ambele parti. Rogozin l-a acuzat pe Traian Basescu ca, „El, Basescu, a facut declaratiile sub influenta alcoolului” (Basescu comentase initial, relaxat incidentul ca, „Rogozin nu trebuie luat in serios, fiindca a spus ce a spus dupa ce a consumat mai multe sticle de vodca”).
Acum Basescu a revenit pe contraatac, declarand ca, „Rusii trebuie sa stie cine sunt romanii: au stat sub trei imperii si nu au disparut, rezista in continuare si, dincontra, imperiile au trebuit sa plece”. Adica inclusiv imperiul rus /sovietic. Punct.
Razboiul mediatic si diplomatic intre Rusia si Romania a mai alimentat cu „benzina” si disputele politice interne de la Bucuresti. Premierul Ponta s-a umflat in pene, declarand ca el, si nimeni altul, a luat decizia interzicerii survolului (ilegal de altfel) avionului Federatiei Rusiei cu Rogozin la bord si la o adica ar fi trimis aviatia de vanatoare sa-l intercepteze, mai mult chiar, daca ar fi fost cazul, ar fi ordonat sa fie doborat!” Punct si la mai mare. „Am fost nevoit sau iau personal aceste masuri in lipsa presedintelui Basescu, care se plimba pe la Arad cu Elena Udrea” (la un miting electoral). Declaratiile belicoase ale lui Victor Ponta au primit imediat aprobarea ministrului lui de externe, Titus Corlatean. Insa, pentru cei care nu au memoria foarte scurta, parca cei doi politicieni (mai ales Ponta) sustineau numai acum doi ani, 2012, o alta pozitie: apropierea de Rusia si distantarea de EU si Statele Unite. Acum insa sunt cu spatele la zid: V. V. Putin, care are „memorie de elefant” nu-i va ierta niciodata, dar absolut niciodata, vor nu vor, Ponta et co. vor trebui sa devina, de azi inainte, soldati disciplinati ai NATO si ai UE. Alta solutie pentru Romania nici nu mai exista.
In final o intrebare: de ce i-a permis Republica Moldova lui Dmitri Rogozin survolul aerian si mai ales tranzitul prin Chisinau? Numitul Rogozin se afla pe lista persoanelor non grata pe teritoriul Statelor Unite si ale Uniunii Europene, plus alte state, Japonia de pilda, care s-au pliat acestor sanctiuni. Republica Moldova nu este, inca, stat al UE, dar a semnat deja tratatul de asociere/colaborare cu EU, iar din acest punct de vedere, juridic, guvernul de la Chisinau este descoperit.
De mentionat ca Rogozin are, oficial, doua domicilii, unul la Moscova si unul Bruxelles. La ultimul va trebuie sa renunte pentru o perioada nedefinita, probabil definitiv.

BIOGRAFIA LUI DMITRI OLEGOVICI ROGOZIN

S-a nascut la Moscova in 1963 ca fiul al generalului-locotenent Oleg Konstantinovici Rogozin. Acesta a fost vice-seful serviciul de inzestrare cu armament din ministerul apararii al URSS, eliberat din functie de Gorbaciov in 1989.
Rogozin junior a studiat mai intai Jurnalistica la Universitatea Lomonosov (cand a fost racolat de KGB, pentru spionajul exterior) si apoi, la aceasi universitate, economia. In 1992, ilegal fata de toate normele de drept international, dupa cum a declarat chiar el, „A luptat in Transnistria, de partea separatistilor rusi”. A facut parte apoi, pentru o perioada din partidul sefului lui din Transnistria, generalul Alexander Lebed – Congresul Societatii Ruse. Dupa moartea lui Lebed, intr-un accident de elicopter in Siberia, in realitate un atentat montat la ordinul lui Putin, Rogozin preia conducerea acestui partid efemer, iar in 1996 isi da si doctoratul in filozofie (?!) la Universitatea Lomonosov din Moscova.
Dupa disparitia partidului defunctului general Lebed, preia conducerea unui nou partid, Rodina, in 1997 devine deputat in Duma, dupa ce partidul obtinuse 9,3% din voturi. La scurt timp isi pierde toate functiile de conducere in partid, datorita unor repetate declaratii rasiste si sovine. La urmatoarele alegeri Rodina este deja un partid disparut, insa Rogozin a sarit intre timp in barca unui alt partid, si mai xenofob, si mai sovin, si mai nationalist, Velikaia Rossia (Rusia Mare).
In ianuarie 2008 Putin il numeste reprezentantul Rusiei pe langa NATO. Cu trecutul lui Rogozin ar fi fost ultima persoana care ar fi meritat sa fie numita in acest important post – probabil Putin s-a gandit ca astfel NATO va fi umilit si „pus la respect” – idee complet falsa. Pozitiile lui extremiste, sovine si rasiste l-au facut indezirabil in NATO si pentru a nu deteriora complet relatiile cu aceasta organizatie, Putin l-a rechemat la 23 decembrie 2011 la Moscova si i-a oferit postul de prim-vice-premier, functie in care se afla si astazi.
Din data de 17 martie 2014 Rogozin se afla pe lista persoanelor cu interdictie de intrare in UE, SUA, Japonia etc., de asemenea conturile lui in bancile aflate in aceste tari au fost blocate.
Dmitri Rogozin, ca persoana, colerica, isterica si inculta, este binecunoscut in Europa mai ales prin repetatele declaratii jignitoare si amenintatoare la adresa Romaniei si Republicii Moldova.

TUPOLEV TU-160, DATE ISTORICE SI TEHNICE

Aparatul Tupolev Tu-160 este cel mai mare bombardier existent pe plan mondial. Proiectul a fost demarat in 1974, initial ca o replica, chiar copie, a bombardierul american Rockwell B-1. Primul Tu-160 a zburat in 1984 si in 1987 a intrat in serviciu. In total au fost produse 35 de unitati, in doua perioade: 1984-1994 si 2001-2008. In 1991, cand URSS a disparut, majoritatea bombardierele Tu-160 se aflau pe teritoriul Ucrainei si au primit insemnele acestei tari. Rusia, care nu avea pe teritoriul ei decat 6 aparate de acest tip, a incercat sa negocieze cu Ucraina „repatrierea” bombardierelor, insa aceasta tara a refuzat net (se observa si din acest mic exemplu ca tensiunile dintre Ucraina si Rusia nu sunt noi, dincontra, mult mai vechi). In imposibilitate de a intretine aparatele Ucraina decis, pur si simplu, sa le demonteze si sa le trimita la fier vechi, desi erau avioane noi, ultra-performante, in perfecta stare de functionare. 10 bombardiere, sub privirile neputincicioase ale Rusiei, au avut aceasta soarta, un exemplar a fost pastrat intact, pentru muzeul aeronautic din Poltava. In ceasul al 12-lea Rusia a salvat restul de 8 aparate de la dezmemebrarea din Ucraina, cumparandu-le la troc, in schimbul unei cantitati de gaz. Imediat ce a devenit presedinte, Vladimir Putin a ordonat reluarea productiei la acest aparat, din anul 2008 nu s-a mai produs, insa datele serviciilor de informatii americane arata ca Putin intentioneaza se reia productia, pentru inca alte 30 de unitati, in perioada 2025-2030.
Tupolev Tu-160 este un bombardier strategic cu raza mare de actiune, cu geometrie variabila.
Lungime: 54,10 m, anvergura: 55,70 m (la 20 de grade unghi de atac al aripilor), 35,60 m (la 68 de grade unghi de atac), greutate gol: 110.000 kg., greutatea maxima la decolare: 275.000 kg. Aparatul poate lua la bord 130.000 kg de carburant si 40.000 kg bombe de diferite tipuri. Viteza maxima: 2.220 km/h, viteza de croaziera: 850 km/h. Motorizat cu 4 motoare Kuznetzov NK 321 cu o putere de 245,70 kN (cu postcombustie). Echipaj: 4 militari. Raza de actiune: intre 10.500 si 6.000 km, in functie de incarcatura si numai la viteza de croaziera.
Liviu Valenas

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA