AcasăAlteleEconomicREVOLTĂ ÎN ROMÂNIA – Investitorii străini sunt nemulțumiți de infrastructura proastă din...

REVOLTĂ ÎN ROMÂNIA – Investitorii străini sunt nemulțumiți de infrastructura proastă din țară

spot_img

DISTRIBUIȚI

REVOLTĂ ÎN ROMÂNIA  România se apropie cu paşi rapizi, dacă nu cumva a ajuns deja, în punctul în care actuala infrastructură de transport va acţiona ca o piedică pentru creşterea economică, în condiţiile în care piaţa locală are deja nevoie de cel puţin 20 de ani de dezvoltare peste media europeană pentru a atinge nivelul de viaţă din Vest, sunt de părere membrii Consiliului Investitorilor Străini (FIC).

Infrastructura de transport din România s-a dezvoltat foarte lent în ultimele decenii, din cauza unui cumul de factori precum: lipsa unei liste cu priorităţi, discontinuitatea deciziilor de politici publice şi slaba coordonare în executarea proiectelor abordate. Pentru a atinge nivelul standardului de viaţă din ţările vestice, România are nevoie de cel puţin două decenii de creştere economică puternică peste media europeană. Fără realizarea imediată a unor investiţii solide în infrastructură, va fi imposibil de susţinut actuala creştere economică pe termen mediu şi lung”.

Conform Raportului de Competitivitate Globală 2016-2017, citat de FIC, România se află pe locul 88 din 139 de ţări în ceea ce priveşte calitatea infrastructurii, coborând două poziţii faţă de clasamentul din 2015-2016.

De asemenea, Raportul de ţară al României din 2017, elaborat de Comisia Europeană evidenţiază faptul că în ultimul deceniu, România a înregistrat cea mai mare rată a investiţiilor publice din UE şi per ansamblu s-au înregistrat îmbunătăţiri. În ciuda acestui aspect, România se situează în continuare pe ultimul loc în UE în ceea ce priveşte percepţia despre calitatea infrastructurii.

În acest context, investitorii străini  consideră că autorităţile trebuie să traseze obiective bine definite în domeniul transporturilor, având în vedere că în prezent nu sunt clare priorităţile pentru următorii 3-5 ani, nici forma de finanţare şi nici modul de implementare a proiectelor de infrastructură.

În plus, Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) are nevoie de un cadru adecvat de guvernanţă corporativă pentru a asigura un management de calitate, iar această entitate ar trebui să intre sub incidenţa Legii nr. 111/2016 privind guvernanţa corporativă.

Continuarea, AICI.

Sursă foto.

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.










TE-AR MAI PUTEA INTERESA