Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie (FNSA) – reprezentativă la nivel naţional pentru sectorul administraţie publică – a notificat Ministerului Muncii cu privire la declanşarea conflictului de muncă la nivelul acestui sector şi organizarea grevei generale pe 5, 12 şi 19 iulie, ca urmare a refuzului Guvernului României de a soluţiona revendicările salariaţilor din primăriile şi consiliile judeţene.
Pe 5 iulie, administraţia publică locală va fi în grevă generală de o oră; pe 12 iulie – grevă generală de o zi, în vreme ce începând cu 19 iulie intră în grevă generală pe termen nelimitat.
Sindicaliștii spun că prin adoptarea OUG nr. 20/2016 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, personalul care lucrează în consiliile judeţene şi primăriile de pe întreg teritoriul ţării a fost vădit discriminat în raport cu angajaţii din administraţia centrală, care au beneficiat de creşteri salariale de până la 70%.
Sursa: economica.net