PROIECT DE HOTĂRÂRE Guvernul a adoptat Strategia Națională de Siguranță Rutieră pentru perioada 2016 – 2020, prin care care își propune să reducă numărul victimelor accidentelor rutiere. Potrivit proiectului de hotărâre, mașinile care au fost implicate în accidente nu vor mai avea voie să circule pe drumurile publice fără inspecție tehnică, iar școlile de șoferi își vor primi autorizația de funcționare în funcție de numărul de persoane care și-au luat permisul de conducere.
Potrivit documentului, România trebuie ”să devină o ţară sigură din punct de vedere al traficului rutier pentru cetăţenii ei, pentru investitori şi turişti, pentru cei care o tranzitează, prin reducerea progresivă, în perioada 2016 – 2020, a numărului victimelor accidentelor rutiere, pentru a ne putea înscrie în graficul comun stabilit de statele membre UE”.
Documentul care a fost discutat în ședința de Guvern prevede reguli mai drastice pentru șoferii implicați în accidente rutiere. Dacă până acum mașinile erau reparate și se întorceau pe drumurile publice fără nicio problemă, noua strategie prevede ca acestea să fie supuse unor inspecții tehnice și mai apoi să poată intra în trafic.
„Maşinile implicate într-un accident grav şi reparate pot intra direct în reţeaua de drumuri, fapt care este văzut ca fiind problematic, deoarece acestea ar trebui să fie supuse inspecţiei tehnice auto”, se arată în strategie, anunță TVR.
Nici școlile de șoferi nu sunt lăsate deoparte. Pentru că unii instructori auto nu ar respecta legislația în vigoare, Ministerul Transporturilor vrea ca școlile de șoferi să primească prelungirea licenței de funcționare doar dacă minimum 50% dintre candidații școlii respective au promovat examenul și au luat permisul de conducere.