Acasăsinucidere maramuresPORȚIA DE ISTORIE - Cinci lucruri despre... Turnul Eiffel

PORȚIA DE ISTORIE – Cinci lucruri despre… Turnul Eiffel

spot_img

DISTRIBUIȚI

Este unul dintre cele mai vizitate obiective turistice din lume și unul dintre cele mai cunoscute. Hulit inițial de parizieni, care n-au apreciat structura de metal concepută de Gustave Eiffel, astăzi Turnul din Paris a devenit simbolul capitalei Franței.

1. În ziua inaugurării Turnului Eiffel, pe 31 martie 1889, Gustav Eiffel a invitat un grup de oficiali și personalități cunoscute în vârful operei sale, înalte de 300 de metri. Insă cum lifturile nu fuseseră încă instalate, au trebuit să urce toate cele 1710 scări.

2. Nu toată lumea s-a bucurat de noua structură de metal care avea să domine imaginea Parisului. Un grup de 300 de artiști, scriitori și intelectuali au publicat o listă de critici cu privire la aspectul Turnului: „inutil și monstruos, un turn ridicol care domină Parisul ca un furnal gigantic și negru.”

3. Gândit inițial ca o structură temporară, Turnul Eiffel ar fi trebuit să fie demolat după 20 de ani. Însă în 1909 s-a decis păstrarea turnului, căci acesta devenise o foarte utilă antenă radio. Alegerea s-a dovedit a fi una foarte bună și chiar salvatoare: în timpul bătăliei pentru Marna din Primul Război Mondial, antena de pe turn a fost folosită pentru a trimite ordinele către trupele franceze, în timp ce radioemițătoarele au reușit să blocheze comunicațiile germane.

4. Turnul Eiffel a jucat un rol strategic și în Al Doilea Război Mondial. Înainte ca germanii să ocupe capitala franceză, parizienii au tăiat cablurile lifturilor. De ce? Ca să-l oblige pe Hitler să urce scările dacă voia să ajungă în vârful turnului. Când Aliații au invadat Franța în 1944 și se apropiau de Paris, Hitler a ordonat demolarea turnului (și, de fapt, distrugerea orașului), dar guvernatorul militar Dietrich von Choltitz a refuzat să îndeplinească acest ordin.

5. Potrivit planurilor inițiale, turnul Eiffel ar fi trebuit să fie contruit la Barcelona, însă proiectul a fost respins de autoritățile orașului. În final, proiectul a fost acceptat la Paris, urmând ca turnul să fie inaugurat în anul Expoziției Internaționale din 1889.

historia.ro

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA