AcasăActualitateSocialMOMENT ISTORIC - A fost terminată prima conexiune pe autostradă a României...

MOMENT ISTORIC – A fost terminată prima conexiune pe autostradă a României cu Europa!

spot_img

DISTRIBUIȚI

Şoferii români pot circula de vineri neîntrerupt pe autostradă din Timişoara până în Budapesta şi apoi mai departe. Odată cu darea în folosinţă a ultimilor 10 kilometri din lotul 2 Nădlac-Arad, cuprins între Pecica şi municipiul Arad, se va deschide şi un nou punct de trecere a frontierei cu Ungaria.

Noul punct de frontieră care va fi inaugurat cu acest prilej – Nădlac II – va lega România şi Ungaria prin interconectarea autostrăzilor A1 şi M43, între localităţile Nădlac (România) şi Csanadpalota (Ungaria).

Dacă până la sfârşitul anului va fi deschis circulaţiei şi lotul 2 din Timişoara-Lugoj, unde lucrările sunt avansate, şoferii vor putea circula neîntrerupt pe autostradă de la Lugoj şi pănă la Budapesta şi apoi mai departe.

La noul punct de trecere a frontierei de stat cu Ungaria vor fi câte 4 benzi pe sens şi vor exista patru cabine de control pe sens. Vor fi amenajate 107 locuri de parcare pentru tiruri înainte de ieşirea din România, având în vedere că autorităţile ungare impun deseori restricţii pentru circulaţia tirurilor la sfârşit de săptămână.

Punctul de frontieră va fi supravegheat cu camere video care vor înregistra numărul de înmatricuare al autovehiculelor şi îl vor introduce într-un sistem electronic comun unde se va putea verifica de exemplu dacă autovehiculele au rovinietă.

Lotul II din Autostrada Nădlac-Arad are o lungime de 16 kilometri, însă şase kilometri au fost deschişi circulaţiei în luna decembrie 2014, odată cu primul lot, pentru a exista legătură între DN 7 şi şoseaua de mare viteză. Astfel, CNADNR urmează să mai deschidă traficului cei zece kilometri rămaşi, cuprinşi între DN 7 Pecica şi Arad.

Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.

CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, şi a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.

CNADNR a reziliat în vara anului trecut şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului al doilea, după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%. Lotul al doilea al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi – Max Boegl.

În prezent în România se lucrează la circa 210 kilometri de autostradă.

 

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.










TE-AR MAI PUTEA INTERESA