AcasăLifestyleModalităţi de promovare cu un buget minim

Modalităţi de promovare cu un buget minim

spot_img

DISTRIBUIȚI

Antreprenoriatul reprezintă calea spre independenţa financiară, însă orice business vine la pachet cu o serie de cheltuieli. Fie că vorbim de preţul de achiziţie al produselor, de salariile angajaţilor sau chiria biroului, totul se rezumă la bani. Una dintre cele mai costisitoare investiţii este, desigur, promovarea. Deşi mulţi antreprenori pun acest aspect pe ultimul loc, fără promovare, un brand nu se poate remarca pe piaţă. Totuşi, dacă eşti la început de drum şi nu îţi permiţi un buget extins pentru social media, noi îţi venim în ajutor cu metode alternative care presupun o minimă investiţie.

  1. Încurajează-ţi clienţii să lase recenzii pe site

Dacă nu eşti dispus/ă să „spargi puşculiţa” pentru promovare online, trebuie să ai măcar recomandări bune pe site. Spre deosebire de Facebook, unde comentariile pot fi şterse de către administrator, în ceea ce priveşte Google Reviews, procesul este ireversibil. Dacă un client postează un comentariu negativ, nu ai posibilitatea de a-l şterge, astfel, trebuie să tratezi cu seriozitate calitatea produselor sau a serviciilor pe care le oferi. Pe de altă parte, recomandările clienţilor reprezintă cea mai eficientă şi economă metodă de promovare. Dacă nu ştii cum să îţi abordezi clienţii pentru a-ţi lăsa comentarii pozitive, noi avem câteva idei:

  •   Fii direct/ă şi cere-le clienţilor tăi referinţe pe email, online sau fizic, imediat după ce le emiţi facturile.
  •   Cere referinţe clienţilor de încredere, nu tuturor.
  •   Oferă-le clienţilor tăi mici recompense, precum cupoane de discount, sesiuni gratuite sau donaţii umanitare în numele lor.
  •   Construieşte un proces simplu de recenzii. Nimeni nu îşi doreşte să petreacă 30 de minute scriind un review. Asigură-te că site-ul tău funcţioneză la o viteză normală de accesare, iar grilele sunt uşor de completat.
  •   Oferă şi tu recomandări la rândul tău. Există o lege universală conform căreia primim ceea de dăm în schimb. Atunci când un client îţi lasă un comentariu pozitiv, fă acelaşi lucru pentru businessul lui.
  •   Încurajează-ţi clienţii să îţi dea like-uri la pagina de Facebook. Deşi like-urile nu garantează calitatea unui brand, ele contribuie la expunerea globală în mediul online.
  1. Alătură-te unui grup de networking

În caz că nu ştiai deja, networkingul este cheia spre succes. Atunci când întâlneşti persoane din breasla ta, împărtăşeşti idei noi, iar colaborările de business încep să se închege. Cel mai eficient networking este cel offline, deoarece îţi dă oportunitatea de a cunoaște oameni faţă în faţă. Camerele de comerţ, comunităţile de business sau evenimentele sunt locurile ideale unde îţi poţi găsi potenţiali clienţi. Nici networking-ul online nu este de ignorat, mai ales în condiţiile actuale când multe persoane lucrează de acasă. Dacă ai businessuri ce presupun suportul unei comunităţi, nu ezita să cauţi astfel de grupuri pe Facebook (grupuri de mame, antreprenori, copywriteri, designeri, etc).

  1. Nu uita de newslettere

Chiar dacă te temi ca emailul tău o să ajungă în spam-ul clientului, să ştii că sunt multe persoane cărora încă le place să primească oferte promoţionale sau ultimele noutăţi. Cu ajutorul unor platforme precum Mailchimp reuşeşti să creezi conţinut original şi să ajungi la sufletul consumatorului. Adu-ţi aminte de zicala Content is king (Conţinutul este rege) şi încearcă să intuieşti nevoile clienţilor tăi.

  1. Foloseşte-ţi maşina ca instrument de branding

Poate nu o să-ţi vină să crezi, dar unele persoane îşi aduc aminte că au anumite nevoi doar atunci când primesc un stimul din exterior. De exemplu, dacă ai o firmă de reparaţii, iar în drum spre casă, o persoană îşi aduce aminte că are chiuveta înfundată, poţi fi sigur că te va suna a doua zi. Cu siguranţă ai apărut în câmpul său vizual, la momentul potrivit.

  1. Publicaţiile locale

Orice business de succes începe de la notorietatea locală, urmând, uşor-uşor să fie recunoscut şi în alte medii. Dacă ai un start-up, încearcă să îţi faci apariţia în publicaţiile locale, trimiţând un comunicat de presă cu ultimele noutăţi pe care firma ta le oferă. Chiar dacă locuieşti într-un oraş de provincie, nu te teme! Ai poate şanse mari să îţi faci o listă de clienţi, întrucât în oraşele mici, conexiunile intrumane sunt mai strânse decât în metropole.

Cu toţii visăm la bugete extinse pentru social media, la celebrităţi care să ne promoveze businessul sau la expunere mediatică plătită, însă în lipsa acestora, trebuie să ne folosim de ceea ce avem pentru a ne atinge obiectivele. Dacă încă „eşti în ceaţă” şi cauţi metode de a-ţi promova businessul, te poţi inspira şi din aceste strategii de marketing

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.




TE-AR MAI PUTEA INTERESA