AcasăActualitateSocialLAUDABIL - "AlterNova- Noi alternative pe piaţa muncii " un proiect...

LAUDABIL – „AlterNova- Noi alternative pe piaţa muncii ” un proiect menit sa-i ajute pe cei aflati in cautarea unui loc de munca

spot_img

DISTRIBUIȚI

In perioada noiembrie 2010- iunie 2012, Agenția Judeţeană pentru Ocuparea Forţei  de Muncă Maramureş a derulat  în calitate de Beneficiar Proiectul  „AlterNova- Noi alternative pe piaţa muncii ”  proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

 Acest proiect a fost implementat în asociere cu doi parteneri judeţeni: Oraşul Târgu Lăpuș  şi  S.C. Clemon S.R.L.

Grupul Ţintă

Beneficiarii acestui  proiect  sunt persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, persoane         inactive, şomeri , şomeri de lungă durată,  şomeri peste 45 de ani şi şomeri  tineri

 OBIECTIVUL GENERAL

Îmbunătăţirea capacităţii de ocupare a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă în vederea creşterii calităţii serviciilor din turism în Țara Lăpușului respectiv în oraşul Târgu Lăpuș.

OBIECTIVE SPECIFICE    

  • Creşterea nivelului de informare, identificarea şi evaluarea nevoilor de instruire şi formare a populaţiei inactive şi şomerilor din Maramureş, în special în domeniul turismului.
  • Formarea profesională a unui număr de 100 de persoane  din zona de implementare a proiectului, în domeniul turismului şi conexe
  • Înfiinţarea, amenajarea şi dotarea unui Job-club care să ofere activităţi de evaluare şi autoevaluare a personalităţii în vederea orientării profesionale, consilierea persoanelor inactive, a şomerilor cu vârsta peste 45 de ani, a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, în vederea facilitării accesului la ocupare , în oraşul Târgu Lăpuș.

REZULTATE

    La finalul celor aproape 20 luni de implementare a proiectului, indicatorii propuşi au fost atinşi.Astfel, au fost informate și consiliate 502 persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, persoane inactive şi şomeri din oraşul Târgu Lăpuș.  Pentru desfăşurarea activităţilor specifice  de informare şi consiliere profesională şi activități de formare profesională a fost dotat şi amenajat  Job Clubul din sediul Casei de Cultură din Târgu Lăpuș.   Au fost organizate 5 cursuri de formare profesională la care au participat 112  persoane, acestea dobândind competenţe şi calificări adaptate cerinţelor pieţei muncii în domeniul turismului şi domenii adiacente. In urma  participării la programe integrate 14 persoane din grupul țintă şi-au găsit un loc de muncă. De asemenea, 5 persoane beneficiare ale serviciilor  de asistență pentru înființarea unei afaceri au demarat o activitate independentă.

 CURSURI DE FORMARE PROFESIONALĂ

Au fost organizate de către beneficiar – AJOFM Maramureș și partenerul 2- SC Clemon SRL, pentru deprindera de noi competențe în domeniul turismului :

  • 2 cursuri de nivel 1: lucrător în comeț și cameristă hotel.
  • 2 cursuri de nivel 2: bucătar și administrator pensiune turistică
  • 1 curs de perfecţionare: contabilitate

 TÂRGURI ALE LOCURILOR DE MUNCĂ

Au fost organizate 3 Târguri ale locurilor de muncă.

Această activitate a oferit persoanelor aflate in cautarea unui loc de muncă şansa de a întâlni potenţialii angajatori şi posibilitatea de a-si pune în practică tehnicile de căutare a unui loc de muncă,  însuşite în perioada participării la şedintele de consiliere.

 SUSTENABILITATE

  • Vor fi promovate rezultatele obținute în proiect ca exemplu de bună practică pentru alți potențiali susținători ai dezvoltării turismului in regiunile din nordul României. Astfel vor fi evidențiate  beneficiile angajării persoanelor calificate în serviciile turistice, lucru care neindoelnic va duce la practicarea  unui turism civilizat si bine organizat, care să contribuie atât la păstrarea și conservarea valorilor locale (peisaje, tradiții, obiceiuri, bucătăria tradițională – ecologică)  cât și la dezvoltarea socio-economică prin resursele financiare pe care turismul le atrage
  • Înființarea și dotarea Job-Club-ului unde în continuare se vor desfășura activități de informare, consiliere, instruire, calificare și plasare a forței de muncă este un alt element important al asigurării sustenabilității proiectului, pentru că aici se vor putea organiza activități  specifice și după încetarea acestei finanțări
  • Datele din proiect vor putea fi utilizate și în strategiile administrațiilor locale, care vor ține cont de oportunitățile de dezvoltare a resurselor umane din mediul urban-rural

Echipa de implementare:

OȘANU MIHAELA OANA

Manager proiect

CUPȘENAR CLAUDIA LUMINIȚA

Asistent manager

CRĂCIUN EMILIA MARIANA

Responsabil Financiar

PANASIU CAMELIA CARMEN

Consilier Juridic

TAMAȘ ANA MONICA

Coordonator cursuri

SINDREȘTEAN VOICHIȚA

Responsabil organizare intalniri,targuri, simpozioane

CIUNT MARINELA GABRIELA

Responsabil organizare intalniri,targuri, simpozioane

POP MELANIA

Responsabil tehnic

ERNST RAMONA MARIA

Responsabil resurse umane

VATAVULUI SORIN

Coordonator local

MATEAȘ MARIA

Secretariat

FEIER-ORZAN ADRIANA MARIA

Expert ocupare

MIHU VICTOR IOSIF

Expert ocupare

INESC ADRIANA MARIA

Expert consiliere in cariera

FEDER LILIANA RODICA

Expert consiliere in cariera

BĂDESCU CONSTANTIN ȘTEFAN

Expert analiza pietei muncii

SPĂTARU LIVIA DORINA

Expert achizitii

BONDI MELINDA

Expert monitorizare

FULOP CLAUDIU

Expert monitorizare

TOMOIAGĂ NICOLETA RAMONA

Expert mass media si diseminare rezultate

POPA GEORGETASOFIA

Expert promovare

DRAGOTĂ IULIA DOINA

Secretar – arhivar

 

 

 

 

 

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA