Acasă oameni noi JUDEȚELE DIN NORD NU SUNT O PRIORITATE – Din 3.200 de km...

JUDEȚELE DIN NORD NU SUNT O PRIORITATE – Din 3.200 de km de autostradă plănuiți de Ceaușescu avem, după 27 de ani, doar 747, iar mare parte din aceștia sunt construiți în sudul țării

DISTRIBUIȚI

JUDEȚELE DIN NORD NU SUNT O PRIORITATE  Nicolae Ceaușescu avea în plan construirea a 3.200 de kilometri de autostradă, iar principalele trasee alese de comuniști sunt de actualitate și în acest moment. Până la Revoluția din 1989, România nu ajunsese decât la 113 kilometri, iar după încă 27 de ani bifăm abia 747 de kilometri de autostradă.

Cei 113 kilometri erau constituiți din 96 de kilometri pe ruta București-Pitești (A1), plus un capăt de autostradă de 17 kilometri din autostrada spre mare (A2).

Planurile pentru restul sunt incluse în studiile IPTANA, compania de proiectări de drumuri a regimului comunist. Aceasta a fost înființată în 1953 sub numele de Institutul de Proiectări Hidrotehnice și Drumuri (IPHD) și se afla în subordinea directă a Ministerului Transporturilor Navale și Aeriene. În 1966 aceasta s-a reorganizat și s-a redenumit Institutul de Proiectări Transporturi Auto, Navale și Aeriene (IPTANA) și realiza toate proiectele și documentațiile tehnice necesare Ministerului Transporturilor.

Ei bine, în perioada 1968-1969, IPTANA a realizat o serie de studii care înfățișau viitoarea rețea de autostrăzi a României.

Acestea erau programate să lege atât nordul de sudul României, cât și estul de vest. Apar autostrăzi deja realizate, cum ar fi București-Pitești, București-Constanța și București-Ploiești, dar și unele pe care statul se chinuie acum să le realizeze, precum Autostrada Transilvania, Comarnic-Brașov, Sibiu-Pitești și Arad-Sibiu.

Spre exemplu, autostrada Sibiu-Pitești este cerută de către Dacia de ani buni, fiind necesară exportului mai rapid de autoturisme de la Mioveni. Inclusiv sindicatele au protestat pentru realizarea acestuia. Potrivit Ministerului Transporturilor, aceasta are o valoare de 1,67 de miliarde de euro fără TVA și ar trebui să fie gata în 2020. Însă Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) spune că va costa 3,3 miliarde de euro, adică dublu față de cifrele din Master Planul de Transport.

Pe de o parte, unele erau diferite față de actuala conformație: autostrada spre Constanța era programată să traverseze Dunărea pe la Hârșova, de exemplu, în vreme ce autostrada care să lege Transilvania de Moldova pleca din Suceava și trebuia să ajungă în Vatra Dornei și apoi la Bistrița.

Citește continuarea, AICI.

Sursă foto.

Loading...
loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Proctoline





TE-AR MAI PUTEA INTERESA

ALEGERI LOCALE 2020 – Tot ce trebuie să știi despre alegerile locale care se desfășoară duminică, 27 septembrie 2020

Duminică, 27 septembrie 2020, un număr total de 425.911 alegători cu drept de vot, conform datelor Autorității Electorale Permanente sunt așteptați la urne în...

PE SURSE: ÎNCĂ UN LIBERAL CU CORONAVIRUS – Președinta Organizației de Femei Liberale din Maramureș, internată în spital

Un nou caz de infectare cu noul Coronavirus în rândul liberalilor maramureșeni. În urmă cu câteva săptămâni, doi consilieri locali băimăreni din PNL au...

LA FINAL DE CAMPANIE – Vezi mesajul transmis maramureșenilor de către Gabriel Zetea, președintele Consiliului Județean Maramureș

Cu gândul la viitor...Dragi maramureșeni, privesc în urmă și mă gândesc la tot ceea ce am făcut pentru Maramureș, dar și la tot ceea...

DIN SERIA “LUPUL MORALIST” – Politicianul care, după ce l-a făcut “praf” pe președintele Iohannis, candidează acum în Maramureș din partea… PNL

În cursa pentru putere, și Partidul Național Liberal își calcă peste principii primind în organizație cu brațele deschise fel și fel de politicieni, unii...

Maramureș – drumuri bune!

În ultimii 4 ani, peste 200 de kilometri de drum județean au fost cuprinse în proiecte de reabilitare şi modernizare, finanţate din fonduri guvernamentale...