AcasăEvenimentJAF LA BARIERE – Un angajat de la stația de taxare al...

JAF LA BARIERE – Un angajat de la stația de taxare al unui pod peste Dunăre pleca acasă cu peste cinci mii de lei într-o zi!

spot_img

DISTRIBUIȚI

Anchetă la staţiile de taxare peste podurile dunărene, după ce angajaţii Companiei de drumuri ar fi furat din încasări. Intr-o zi un salariat lua peste 5 mii de lei. CNADNR a început controalele şi i-a suspendat din funcţie pe cei prinşi că au furat. Pe podurile de la Giurgeni, Feteşti şi Giurgiu funcţiona o schemă prin care câştiga şi şoferul, şi angajatul companiei. Pierdea, în mod evident, statul.

Bariera se ridică după ce se stabilea cum se împarte taxa. Pentru un TIR, de exemplu, şoferul ar fi trebuit să plătească 91 de lei. Dădea doar 30 şi trecea podul. Aşa reuşea să strângă casierul 1.600 de lei, în medie, pe zi. Se ajungea însă şi la sume mai mari. La Feteşti, un angajat a plecat acasă după 12 ore de muncă şi cu 5.500 de lei.

Numai de la staţia de taxare de la Giurgeni sunt cercetaţi acum 31 de angajaţi. Compania de drumuri a concediat deja 80 la sută dintre salariaţii staţiei şi a recuperat şi prejudiciul.

La Feteşti, trei sferturi dintre angajaţi şi-au pierdut locul de muncă. O tură completă formată din 6 persoane pleca acasă după o zi de lucru cu 20 de mii de lei.

Angajaţii companiei de drumuri din Bucureşti pot verifica acum în orice moment staţiile de taxare, comparând bonurile încasate cu imaginile înregistrate.

Zece mii de maşini traversează în medie în fiecare zi podul de la Feteşti, iar încasările se apropiau de 300 de mii de lei. De când a fost introdus sistemul de plată a taxei prin SMS, Compania de drumuri încasează cash mai puţin de jumătate din sumă, dar şi furturile au devenit aproape imposibile.

Angajatii statiilor de taxare de la Giurgiu si Giurgeni ajungeau sa plece acasa dupa o singura tura, si cu două mii de euro. Curios este ca angajatii au reusit sa pacaleasca, si sistemul automat de monitorizare video, instalat recent.

In momentul in care o masina se apropie de bariera, camera sistemului de tarifare detecteaza numarul de inmatriculare si il transmite serverului, care va ridica bariera dupa ce se va face plata. Angajatii au descoperit insa ca sistemul poate fi fentat: camera de supraveghere trebuie sa nu vada numarul de inmatriculare. Operatorii preiau controlul barierei dar, cel mai important, al banilor.

Angajatilor nu le-a pasat ca imaginile de pe aceste camere de supraveghere se stocheaza in arhiva si cineva ar putea fi curios sa le vada.

Metoda e simpla: un angajat se posteaza in fata camerelor din momentul in care un camion intra in statie pana cand acesta dispare. Sistemul nu inregistreaza numarul de inmatriculare al masinii, permitand astfel operatorilor sa ascunda incasarile.

O alta metoda la care apelau cei suspectati de frauda este dirijarea camioanelor astfel incat sa treaca pe la taxare la o distanta considerabila fata de camera de supraveghere. Numerele de inmatriculare nu mai sunt astfel vizibile pe imagini, iar banii colectati de la soferi ajung in buzunarele anajatilor CNADNR.

O a treia metoda – si cea mai simpla – era cea aplicata in timpul noptii, cand unii angajati pur si simplu opreau sistemul infrarosu al camerelor de supraveghere, iar numerele de inmatriculare dispareau in intuneric.

Reprezentantii CNADNR au confirmat situatia: ”Neregulile constau in taxarea necorespunzatoare a autovehiculelor de marfa cu masa totala mai mare de 12 tone. La statia de taxare Giurgiu sunt cercetati 9 angajati. La statia de taxare Giurgeni sunt cercetati 4 angajati.”

Suma furata intr-o singura statie ar putea fi de trei milioane de euro intr-un an, cam cat costa constructia unui kilometru de autostrada. Momentan, ancheta este in desfasurare.

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA