AcasăEvenimentSportFormula 1. Marele Premiu al Germaniei. Alonso câştigă la Hockenheim şi devine...

Formula 1. Marele Premiu al Germaniei. Alonso câştigă la Hockenheim şi devine favorit la titlu!

spot_img

DISTRIBUIȚI

Spaniolul Fernando Alonso de la Ferrai a obţinut o victorie briliantă pe circuitul Hockenheim din Marele Premiu al Germaniei, succes în urma căruia fostul dublu campion mondial şi-a mărit substanţial avansul în fruntea clasamentului general al piloţilor.
Pentru a doua cursă la rând în pole position, Alonso a reuşit o cursă fără eroare şi a gestionat ca un mare campion trei momente extrem de importante pentru economia rezultatului final.

Mai întâi spaniolul i-a făcut faţa lui Vettel în primele tururi, după care s-a confruntat cu atacul întârziatului Lewis Hamilton, care a fost la un pas să depăşească liderul pe când era întârziat cu un tur.

În ultima parte a cursei Alonso a rezistat cu brio presiunii venite din partea lui Jenson Button, pilot care s-a apropiat la un moment dat la mai puţin de jumătate de secundă.

Campionul mondial Sebastian Vettel a încheiat pe locul secund după ce în penultimul tur l-a depăşit neregulamentar pe Button. Germanul de la Red Bull a atacat pe frânare la intrarea în virajul 6, a ieşit apoi larg pe exterior şi a trecut de britanicul echipei McLaren-Mercedes deşi ieşise mult în afara circuitului.

Vremea nu a mai pus probleme în ziua cursei, după ce vineri şi sâmbătă sesiunile cronometrate au fost serios perturbate de ploaia care a căzut din abundenţă. Astfel am avut parte de un start şi o cursă pe soare.

Aflat în al 22-lea pole position al carierei, Alonso a pornit foarte bine şi s-a instalat în fruntea plutonului, Vettel şi Schumacher l-au urmat pe spaniol, în timp ce în spate începeau primele dueluri între Hulkenberg şi Maldonado.

Singurele incidente din prima parte a cursei i-au avut în prim plan pe Felipe Massa, care şi-a pierdut eleronul faţă încă dinaintea primului viraj, şi pe Lewis Hamilton care s-a ales cu o pană de cauciuc ce avea să-i ruineze întreaga cursă.

Aflat pe locul al treilea, ocupat pe grilă după penalizarea de cinci poziţii primită de Mark Webber, veteranul Michael Schumacher a efectuat primul pit stop în turul 15 şi a revenit pe circuit între Nico Hulkenberg şi Kimi Raikkonen.

Schumacher a trecut un tur mai târziu de Hulkenberg şi aflat la pândă Raikkonen s-a strecurat şi el pe lângă germanul de la Force India, oferind astfel una dintre cele mai spectaculoase depăşiri ale întregului Mare Premiu.

Liderul Alonso a efectuat prima oprire programată la boxe în turul 18, când l-a lăsat la conducerea cursei pentru două tururi pe Vettel. Intrarea germanului a refăcut ordinea anterioară, cu menţiunea că în ecuaţia primelor locuri intra şi britanicul Jenson Button.

Cunoscut pentru stilul său de conservare a pneurilor, Button a fost aproape de jumătatea cursei cel mai rapid pilot de pe pistă, fapt care i-a permis campionului mondial din 2009 să se apropie de primii doi clasaţi.

Alonso şi Vettel îl ajungeau şi depăşeau cu un tur pe Hamilton (33/67), dar acesta din urmă nu s-a dat bătut prea uşor şi a revenit asupra celor doi dina faţa sa. După două tururi îl ataca şi depăşea pe Vettel cu o manevră îndrăzneaţă la capătul zonei DRS cuprinsă între virajele 4 şi 6.

Degeaba a ridicat nervos din mână Vettel, că Hamilton era deja departe în faţa sa şi pusese ţinta chiar pe liderul Alonso. Intercalarea lui Hamilton între primii doi clasaţi l-a scos decisiv din ritm pe Vettel, care a pierdut peste o secundă în raport cu Alonso.

În turul 42 Alonso şi Vettel au intrat în acelaşi timp la boxe, dar ordinea a rămas neschimbată. La revenirea pe pistă germanul de la Red Bull a fost surprins de Button, pilot care efectuase pit stopul cu un tur mai devreme şi care venea lansat din spate cu pneurile deja bine încălzite.

Aflat într-un ritm de cursă foarte bun Button a continuat să forţeze şi s-a apropiat la mai puţin de o secundă în spatele lui Alonso, fără însă a pune vreun moment în pericol poziţia de lider a spaniolului.

Cu trei tururi înaintea finalului Button s-a văzut prins din urmă de Vettel şi chiar depăşit pe frânare la finalul sectorului DRS. Manevra germanului a fost imediat contestată de Button, care a fost anunţat de echipa sa prin radio că depăşirea va fi supusă unei investigaţii din partea comisarilor.

Ce s-a întamplat mai precis? La ieşirea din virajul 6 Button s-a încadrat pe trasa ideala la limita traseului, însă Vettel a făcut depăşirea ieşind cu ambele roţi pe o zona de asfalt din exteriorului circuitului. Germanul avea să declare la final că a procedat astfel pentru a evita o coliziune cu Button.
La finalul cursei, într-un interviu acordat chiar pe podiumul de premiere, Alonso a declarat: ”A fost dificil de depăşit, nu am fost prea rapizi poate, dar sunt bucuros pentru victorie. Am câştigat eu, un spaniol, pe o maşină italienească, desenată de un grec”.
Rezultatele Marelui Premiu al Germaniei:
1.  Alonso        Ferrari                    1h31:05.862
2.  Vettel        Red Bull-Renault           +     3.732
3.  Button        McLaren-Mercedes           +     6.949
4.  Raikkonen     Lotus-Renault              +    16.409
5.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    21.925
6.  Perez         Sauber-Ferrari             +    27.896
7.  Schumacher    Mercedes                   +    28.960
8.  Webber        Red Bull-Renault           +    46.900
9.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    48.100
10.  Rosberg       Mercedes                   +    48.800
11.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    59.200
12.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +  1:11.400
13.  Massa         Ferrari                    +  1:16.800
14.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +  1:16.900
15.  Maldonado     Williams-Renault           +     1 lap
16.  Petrov        Caterham-Renault           +     1 lap
17.  Senna         Williams-Renault           +     1 lap
18.  Grosjean      Lotus-Renault              +     1 lap
19.  Kovalainen    Caterham-Renault           +    2 laps
20.  Pic           Marussia-Cosworth          +    2 laps
21.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +    3 laps
22.  Glock         Marussia-Cosworth          +    3 laps
23.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +    3 laps

Cel mai rapid tur: Schumacher, 1:18.275

Abandonuri:Hamilton      McLaren-Mercedes             58
(sursa: online.ro)

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA