AcasăActualitateSocialE BINE SĂ ȘTIȚI – Pe drumurile din România sunt folosite numai...

E BINE SĂ ȘTIȚI – Pe drumurile din România sunt folosite numai radare mobile! Riscurile la care se supun șoferii vitezomani

spot_img

DISTRIBUIȚI

Soferii care depasesc limitele legale de viteza sunt depistati de politisti, in momentul de fata, doar cu ajutorul aparatelor radar mobile, acestea fiind impartite prin toate judetele tarii, desi intr-o anumita perioada au fost folosite si radare fixe. Cei care incalca limitele de viteza impuse prin lege risca nu doar sa primeasca amenzi, ci si sa ramana fara permis.

Pentru a depista soferii care depasesc limitele de viteza, politia se foloseste in prezent doar de aparate radar mobile, dupa cum reiese din informatiile furnizate de Inspectoratul General al Politiei Romane la solicitarea AvocatNet.ro. Desi in ultimii ani au fost folosite si radare fixe, politia nu mai masoara viteza de deplasare a autoturismelor cu aparate de acest fel.

Astfel, depistarea vitezomanilor se face prin intermediul unui numar total de 639 de radare mobile. Acestea sunt impartite intre inspectoratele judetene de politie, Brigada Rutiera din cadrul Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti si Sectia de Politie Autostrazi.

Politia utilizeaza 639 aparate radar mobile, repartizate la inspectoratele judetene de politie (in medie 14 aparate/judet), Brigada Rutiera din cadrul Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti (36) si Sectia de Politie Autostrazi (24).

Referitor la limitele maxime de viteza stabilite prin Codul rutier, acestea sunt urmatoarele:

  • in localitati: 50 km/h (poate fi si o limita superioara, insa nu mai mare de 80 km/h, sau una inferioara, dar nu mai mica de 30 km/ora);
  • in afara localitatilor:
    • 130 km/h pe autostrazi;
    • 100 km/h pe drumurile expres sau pe cele nationale europene;
    • 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri.

Soferii care depasesc viteza maxima admisa risca, in principal, sa fie sanctionati cu amenzi cuprinse intre 195 si 1950 de lei, dupa cum urmeaza:

  • depasirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise: 2 sau 3 puncte-amenda, la care se adauga doua puncte de penalizare;
  • depasirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise: 4 sau 5 puncte-amenda, la care se adauga trei puncte de penalizare;
  • depasirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise: 6-8 puncte-amenda, la care se adauga patru puncte de penalizare;
  • depasirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise: 9-20 puncte-amenda, la care se adauga sase puncte de penalizare;
  • depasirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise: 9-20 puncte-amenda, plus suspendarea permisului pentru o perioada de 90 de zile.

Atentie! Soferii pot fi amendati cu 2 sau 3 puncte-amenda si daca circula in mod nejustificat cu o viteza de cel putin 10 km/h sub limita minima impusa de lege.

In acelasi timp, conform regulamentului pentru aplicarea Codului rutier, soferii trebuie sa circule cu cel mult 30 km/h in localitate sau cu cel mult 50 km/h in afara acesteia:

  • la trecerea prin intersectiile cu circulatie nedirijata;
  • in curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau in care vizibilitatea este mai mica de 50 de m;
  • la trecerea pe langa grupuri organizate, coloane militare sau cortegii;
  • la trecerea pe langa animale care sunt conduse pe partea carosabila sau pe acostament;
  • cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata, zapada batatorita, mazga sau piatra cubica umeda;
  • pe drumuri cu denivelari, semnalizate ca atare;
  • in zona de actiune a indicatorului de avertizare „Copii”, in intervalul orar 7:00-22:00, precum si a indicatorului „Accident”;
  • la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa traverseze;
  • la schimbarea directiei de mers prin viraje;
  • cand vizibilitatea este sub 100 de m in conditii de ceata, ploi torentiale, ninsori abundente.

Nereducerea vitezei, atunci cand acest lucru este impus de legislatie, se sanctioneaza cu6-8 puncte-amenda.

Amenzile rutiere sunt mai mari de la 1 ianuarie

Un punct-amenda reprezinta valoric 10% din salariul minim brut pe economie, astfel ca orice crestere a acestuia duce automat la crestere a amenzilor rutiere. Salariul minim a crescut ultima oara la data de 1 ianuarie 2015 si de atunci un punct-amenda este egal cu97,5 lei.

Sanctiunile incluse in Codul rutier sunt stabilite pe cinci clase, in functie de gravitatea faptelor soferilor si de pericolul social pe care acestea il prezinta. Clasele I-IV sunt aplicabile persoanelor fizice, in timp ce clasa a V-a este doar pentru persoanele juridice.

Mai exact, clasele de sanctiuni sunt urmatoarele:

  • clasa I: 2 sau 3 puncte-amenda;
  • clasa a II-a: 4 sau 5 puncte-amenda;
  • clasa a III-a: de la 6 la 8 puncte-amenda;
  • clasa a IV-a: de la 9 la 20 puncte-amenda;
  • clasa a V-a: de la 21 la 100 puncte-amenda.

De la 1 ianuarie 2015, amenzile aplicabile sunt urmatoarele:

  • clasa I: 195 sau 292,5 lei;
  • clasa a II-a: 390 sau 487,5 lei;
  • clasa a III-a: de la 585 la 780 de lei;
  • clasa a IV-a: de la 877,5 la 1950 de lei.
  • clasa a V-a: de la 2047,5 la 9750 de lei.

Practic, 2015 este al cincilea an consecutiv in care amenzile rutiere se majoreaza. Si, din moment ce cresterea salariului minim se face in doua etape, incepand cu data de 1 iulie 2015 amenzile rutiere se vor mari din nou.

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA