AcasăActualitateSocialDETOX - Care sunt brandurile de modă care au renunţat la substanţele...

DETOX – Care sunt brandurile de modă care au renunţat la substanţele chimice periculoase

spot_img

DISTRIBUIȚI

Greenpeace Internaţional a lansat recent Detox Catwalk, un raport care analizează cât de bine şi-au curăţat de chimicale toxice brandurile de modă lanţurile de producţie.

Inditex (care deţine Zara), H&M şi Benetton sunt singurele trei companii aflate în categoria “Avant-Garde” a marilor branduri care au promis că îşi vor curăţa până în 2020 lanţul de aprovizionare şi producţie de substanţe chimice toxice.

“Salutăm H&M, Zara şi Benetton pentru felul în care şi-au respectat angajamentul de a elimina substanţele chimice periculoase din lanţul de aprovizionare şi din produsele sale, stabilind astfel noi standarde în industria modei.”, spune Kirsten Brodde, directorul campaniei Detox My Fashion, Greenpeace Germania. “Aceste companii demonstrează că este posibilă o curăţare a industriei modei de substanţe toxice, atât pentru companiile mari, cât şi pentru cele medii.”

“Raportul nostru arată că industria textilă nu depune suficiente eforturi pentru a renunţa la chimicalele toxice. 16 dintre cele 19 branduri analizate au probleme în ceea ce priveşte transparenţa sau pur şi simplu nu au eliminat chimicalele toxice din lanţurile de producţie. Mai sunt doar 3 ani până la deadline-ul din 2020 pe care, dacă vor să îl atingă, ar trebui să grăbească procesele”, spune Brodde.

Raportul Detox Catwalk analizează felul în care companiile au respectat indicatori-cheie inclusiv eliminarea compuşilor chimici periculoşi din produsele lor şi din procesele de fabricare. De asemenea, raportul a analizat gradul de transparenţă al informaţiilor legate de poluare.
În timp ce Victoria’s Secret, Esprit, Nike şi LiNing s-au clasat pe ultimele locuri în top, la categoria “Faux Pas”, alte 12 branduri care şi-au luat angajamente în campania Detox se regăsesc la mijlocul clasamentului, în categoria “Evolution Mode”, ceea ce înseamnă că se află în curs de implementare a programului. Printre acestea se numără Adidas, Burberry, Levi’s, Primark şi Puma – care nu au renunţat în totalitate la chimicalele toxice de pe lista de substanţe chimice periculoase agreată la nivelul industriei, numită Zero Discharge of Hazardous Chemicals (ZDHC – zero deversare de substanţe chimice periculoase). De pe această listă lipsesc substanţe importante cum ar fi PFC-uri si solvenţii ca dimetilformamidă.

Companii precum C&A, Fast Retailing, G-Star, Mango şi Miroglio au obţinut scoruri mai bune în clasamentul din acest an, situându-se în grupul „Evolution Mode”, fie datorită unei bune gestionări a chimicalelor sau mulţumită unui grad mai mare de transparenţă a lanţurilor de producţie.

“Un progres important în acest an este creşterea transparenţei lanţurilor de producţie. Companiile au început să publice listele complete de furnizori, ceea ce arată o tendinţă de menţinere a relaţiilor pe termen lung cu furnizorii, relaţii clădite pe baza încrederii reciproce. Acest lucru este extrem de important în implementarea programului Detox”, a precizat Brodde.

Campania Detox iniţiată de Greenpeace solicită brandurilor din industria modei un angajament pentru o industrie 100% fără chimicale periculoase până în 2020 şi cere furnizorilor să facă publice date despre poluarea chimică a apei folosită în procesele de fabricaţie.

Stoparea poluării apelor devine din ce în ce mai urgentă, în mod special în ţările mari producătoare de textile cum ar fi China unde peste 80% din apele subterane sunt nepotabile. Peste 70% din apele din fântâni nu sunt potabile din cauza poluării, conform unei analize publicate anul acesta de către Ministerul Resurselor de Apă din China. Industria textilă chineză este cea mai mare sursă de poluare a apelor în China.

Schimbările petrecute la nivelul corporaţiilor din domeniu au dus la schimbări de legislaţie în ţări precum China, unde chimicalele toxice precum PFC, nonilfenoli si ftalaţi, folosite până acum în industrie, au fost incluse pe lista de substanţe interzise în cel de-al 12-lea plan cincinal de Prevenire şi Control al Riscurilor Chimice pentru Mediu.

Raportul Detox Catwalk de anul acesta include toate brandurile agajate în programul Detox, cu excepţia retailerilor şi companiilor recent angajate în acest program. Greenpeace va continua să analizeze şi să reevalueze toate companiile din cadrul programului, inclusiv cele din alte sectoare în viitor.

Raportul Detox Catwalk este disponibil aici: 

 

Sursa info

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA