AcasăLifestyleCum să scrii advertoriale? Ghidul copywriter-ului pentru un advertorial de succes

Cum să scrii advertoriale? Ghidul copywriter-ului pentru un advertorial de succes

spot_img

DISTRIBUIȚI

Ce este un advertorial?

Este un combinație echilibrată de reclamă și editorial. Advertorialele preiau tot ce este mai bun din ambele tipuri de materiale și oferă publicului ceva complet nou și valoros.

Ele sunt scrise pentru a distra, a convinge și, în cele din urmă, a vinde ceva. Să scrii un advertorial nu este ca și cum ai scrie o reclamă sau un articol oarecare și din acest motiv, un astfel de material este pe departe cel mai dificil de realizat.

Consumatorii sunt mai conștienți ca niciodată când au de-a face cu reclame, iar formele tradiționale de publicitate nu mai funcționează așa cum obișnuiau în trecut.

Acesta este motivul pentru care companiile au început să investească în advertoriale, deoarece sunt foarte eficiente, folosind poveşti şi conţinut valoros pentru a atrage clienţi.

De ce sunt importante advertorialele?

Advertorialele sunt instrumente incredibile pentru brandurile care vor să câștige noi clienți sau să-i crească numărul de vânzări convingându-i pe cei vechi să cumpere mai mult. Ele sunt importante pentru marketeri, deoarece permit promovarea unui produs într-un mod unic și atractiv.

Gândește-te de exemplu la articolele bloggerilor care colaborează cu diferite branduri. Sunt interesant, dar pline de link-uri ascunse în speranța de a genera comisioane.

Cam așa sunt și advertorialele, doar că spre diferență de articolele obișnuite de blog acestea sunt mai sincere întrucât apar doar în publicații renumite și sunt marcate ca advertoriale.

Cum se scrii un advertorial?

Acum că ați înțeles ce este un advertorial, hai să vedem ce trebuie să faci ca să poți să scrii și tu unul de succes.

Pasul 1: Familiarizează-te cu publicația care îl va găzdui

Fiecare publicație are o voce, un ton și o audiență unice. Acesta este motivul pentru care este esențial să studiezi cu atenție publicația pe care urmează să apară advertorialul tău.

Limbajul folosit acolo este unul familiar? Este complex și plin de neologisme?

Citește articolele anterioare, pentru a afla vocea publicației.

De asemenea, aș recomanda să te consulți cu un editor pentru a obține mai multe informații despre limbajul publicației în cauză.

Înțelegerea modului în care o publicație își structurează și își proiectează paginile îți va permite să realizezi un advertorial care se camuflează bine în paginile publicației.

Acest lucru maximizează șansa de a fi acceptat de publicație, dar și ca publicul să rezoneze cu el.

Studiază publicația. Ia notițe, observă și nu-ți fie teamă să pui întrebări clienților cu care lucrezi.

Cercetarea este unul dintre cei mai subestimați pași în copywriting, dar niciodată nu ar trebui să treci direct la scris, dacă vrei să realizezi un advertorial cu adevărat bun.

Cercetează audiența

Știai că 58% dintre agenții de marketing B2B sunt de acord că a crea un profil clar al cumpărătorului este cel mai important element al eficienței marketingului de conținut?

Aceasta înseamnă că, dacă nu înțelegi bine publicul unei publicații, este foarte probabil să scrii un advertorial care să nu rezoneze cu ei.

Când scriu advertoriale pentru clienți, unul dintre primele lucruri despre care îmi place să învăț este publicul țintă. Care sunt datele lor demografice? Cu ce se luptă ei? Ce încearcă ei să învețe?

Toate aceste informații sunt la îndemâna oricui dacă știe să le caute. Pur și simplu trebuie să i le ceri clientului. Ar trebui să aibă mai mult decât suficiente date și materiale pentru a-ți oferi șansa să intri în capul cumpărătorilor săi.

Perfecționează-te în compunerea titlurilor

Consumatorul obișnuit de știri citește un titlu și atât.

Dacă titlul tău nu este atractiv, înseamnă că nimeni nu va fi convins să citească întregul material.

Gândește-te la asta ca la o pantă alunecoasă. Fiecare titlu, propoziție și paragraf ar trebui să conducă fără probleme la următorul paragraf.

Urgenţă

Crearea unui sentiment de urgență îi face pe cititori să dorească să citească un articol cu mai mult interes deoarece simt că dacă nu vor face acest lucru, vor rata ceva grozav.

Aceasta se mai numește și frica de a pierde sau FOMO pe scurt, în engleză.

Mai mult, s-a descoperit că 60% dintre mileniali fac achiziții numai pe baza FOMO.

Poți crea ideea de urgență în titluri folosind expresii sau cuvinte precum:

  • Grabă
  • Rapid
  • Acum
  • Azi
  • Curând
  • Limitat
  • Secrete

Dacă acest articol ți-a stârnit interesul și vrei să afli mai multe informații pe această temă, citește mai multe informații despre advertoriale aici!

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA