AcasăLifestyleCum să reduci rata de sedentarism dintr-o comunitate: 5 idei eficiente

Cum să reduci rata de sedentarism dintr-o comunitate: 5 idei eficiente

DISTRIBUIȚI

Sursa foto: https://www.freepik.com/free-photo/blonde-woman-with-ponytail-stretching-hands-lock_27002120.htm#query=fitness%20park&position=33&from_view=search

 

Sedentarismul reprezintă o problemă la nivel global, care afectează inclusiv țări în care până acum câțiva ani problema nu exista. Piața muncii postindustriale și evoluția internetului și a device-urilor a condus la creșterea timpului pe care îl petrecem stând. Lipsa activităților fizice practicate cu regularitate și mișcarea insuficientă au consecințe grave asupra sănătății. Sistemul circulator, cel osos și cel muscular suferă mult, iar psihicul suportă mai greu stresul și efortul mintal. În plus, sedentarismul este un factor important în apariția obezității, care afectează  tot mai multe persoane. Este responsabilitatea membrilor și instituțiilor cu putere de decizie în comunități să contracareze sedentarismul. Cele 5 idei de mai jos se dovedesc eficiente în acest sens.

 

  1. Creează o zonă pentru mișcare în exterior

 

Zonele pentru mișcare din parcuri, în care se instalează aparate de fitness pentru exterior, terenuri de sport și alte elemente pentru mișcare și joacă aduc comunității numeroase avantaje:

  • Facilitează dezvoltarea cognitivă și fizică – mișcarea în aer liber, alături de alte persoane, ajută la dezvoltarea și menținerea creierului și corpului într-o stare optimă;
  • Eliberează emoțiile negative – mișcarea eliberează stresul;
  • Întăresc spiritul comunitar – în locurile dedicate mișcării oamenii comunică, se întrec și cooperează;
  • Cresc încrederea – când oamenii fac activități fizice alături de ceilalți devin mai motivați și mai încrezători;
  • Promovează activitatea fizică – când copiii văd alte persoane care fac activități fizice, învață că este un lucru normal și necesar.

 

  1. Introdu rute care încurajează mișcarea

 

Promovarea mersului pe jos sau pe bicicletă este eficientă dacă planifici rute care încurajează deplasarea fără mașină sau alte mijloace motorizate. Dacă trotuarele, potecile, pistele de biciclete și zonele pietonale se conectează la zonele de larg interes, ca centrele comerciale, piețele, școlile și locurile de muncă, oamenii vor fi mai dornici să le folosească. Deși tindem să considerăm că efortul intens este cel mai eficient, deplasarea în aer liber contribuie mult la lupta împotriva sedentarismului.

 

  1. Dezvoltă inițiative pentru promovarea vieții sănătoase în școli

 

Copiii sunt receptivi la informațiile despre viață sănătoasă, așa că inițiativele cu rol în educarea lor sunt eficiente. Pe lângă lecțiile despre nutriție și igienă, este important să se pună accentul pe efectuarea de exerciții fizice zilnic. Activitatea fizică trebuie promovată ca o distracție sau joc, pentru a-i atrage pe cei mici. De asemenea, trebuie mutat accentul de pe competiție pe cooperare și incluziune, indiferent de capacitățile fizice și intelectuale ale fiecăruia.

 

  1. Amenajează grădini comunitare

 

În unele țări, terenurile abandonate sau cele dintre blocuri au fost transformate în grădini comunitare, unde oamenii cultivă plante decorative, legume și fructe. Grădinăritul este o activitate fizică relaxantă și eficientă inclusiv pentru persoanele în vârstă sau neobișnuite cu efortul. Faptul că se desfășoară în exterior are efecte benefice asupra vederii, sistemului respirator și minții. În plus, dezvoltă dexteritatea și încurajează socializarea.

 

  1. Lansează provocări pentru a promova mișcarea

 

Campaniile media pot schimba viața și obiceiurile oamenilor, mai ales dacă includ toată comunitatea. Provocările prind foarte bine, pentru că oamenii iubesc competiția și depășirea limitelor. O provocare de promovare a activității fizice trebuie să permită atingerea obiectivului de către câți mai mulți membri. De asemenea, trebuie să educe publicul în legătură cu efectele pozitive ale mișcării. un exemplu de provocare este depășirea unui număr de pași zilnic.

 

Pentru un impact mai mare, provocarea trebuie să aibă un echivalent concret. Dacă le spui participanților că parcurg distanța dintre două orașe, și nu doar un număr de kilometri, efectul este garantat. De asemenea, realizarea provocării trebuie să aducă un premiu. Cei care ating obiectivul pot primi cupoane de reducere la fructe și legume sau abonamente la săli de sport.

 

Lupta cu sedentarismul trebuie să fie o prioritate în orice comunitate. Pune în practică ideile noastre pentru a o câștiga.

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.






TE-AR MAI PUTEA INTERESA