AcasăLifestyleCum îți repari singur scaunul de birou: 4 pași

Cum îți repari singur scaunul de birou: 4 pași

spot_img

DISTRIBUIȚI

Fiind un obiect de mobilier destinat utilizării zilnice, scaunul de birou este expus unui risc mai ridicat de uzură. De aceea, este firesc ca după o anumită perioadă de utilizare să apară unele mici defecțiuni, însă vestea bună este că acestea pot fi remediate cu ușurință. În cele ce urmează, te vom învăța cum să repari singur cele mai frecvente defecțiuni, pentru a prelungi cât mai mult perioada de utilizare a scaunului de birou.

Curăță roțile dacă se blochează

Odată cu trecerea timpului, roțile scaunului de birou încep să se miște din ce în ce mai greu, iar de multe ori ajung chiar se blocheze. Într-o astfel de situație, mulți ar fi tentați să cumpere un nou set de roți pentru scaunul de birou, însă lucrurile se pot rezolva mai ușor. 

De cele mai multe ori, roțile ajung să se blocheze din cauza scamelor, a firelor de păr sau a prafului adunat de pe covor. Acestea se acumulează în jurul axului, îngreunând astfel mișcarea roților și ducând la blocarea lor. Când se întâmplă acest lucru, nu trebuie decât să demontezi roțile de pe suportul de la baza scaunului și să le cureți de toate reziduurile acumulate în interior. Astfel, acestea vor funcționa iarăși ca noi, iar scaunul își va recăpăta mobilitatea. 

Unge mecanismul de fixare

Una dintre cele mai enervante probleme specifice scaunelor de birou este scârțâitul, care apare pe măsură de mecanismul de fixare se uzează. Cauza principală o constituie rugina, iar atunci când aceasta apare, scaunul începe să scârțâie la fiecare mișcare. Nici acest lucru nu este o problemă atât de gravă încât să apelezi la un meseriaș, fiind suficient sa ungi mecanismul de fixare cu puțină vaselină sau puțin ulei. De asemenea, la fel de eficient este și un spray antirugină, al cărui jet pătrunde și în locurile cele mai greu accesibile, fără a fi nevoie să demontezi mecanismul.  

Înlocuiește pistonul pneumatic

Pistonul pneumatic este cea mai complexă piesă a unui scaun de birou, iar din acest motiv este și foarte dificil de reparat. În general, sunt rezistente și nu creează probleme deosebite, însă în cazul utilizării necorespunzătoare a scaunului, pistonul se poate rupe, se poate strâmba sau poate rămâne blocat. În astfel de situații, cea mai indicată soluție este înlocuirea pistonului stricat cu unul nou, având grijă să alegi un model care să se potrivească cu scaunul tău. Înlocuirea pistonului se face cu ușurință, întrucât acesta se fixează fără vreun sistem de prindere special. Pentru aceasta, partea superioară a scaunului se desprinde de suport, lăsând astfel liber capătul de sus al pistonului. Apoi se întoarce suportul și se lovește cu un ciocan capătul inferior al pistonului, pentru a-l disloca din orificiul de fixare. La final, se așează pistonul cel nou plasând capătul inferior în mijlocul suportului, după care se montează la loc partea superioară a scaunului.

Înlocuirea mânerelor și a suportului

O altă problemă care poate apărea la scaunele de birou este reprezentată de ruperea unuia dintre mânere sau a brațelor suportului în formă de stea. Acest lucru se întâmplă mai ales când piesele respective sunt din plastic, fiind mult mai puțin rezistente decât cele din metal. Nu există altă alternativă decât înlocuirea pieselor deteriorate, iar aceasta este o altă reparație simplă, pe care o poți face chiar tu. În cazul ruperii unui mâner, piesa deteriorată se demontează desfăcând șuruburile de prindere, apoi se înlocuiește cu alta nouă, care se fixează cu ajutorul acelorași șuruburi.

Pentru înlocuirea suportului este nevoie de aceeași lovitură de ciocan de care vorbeam mai sus, dislocând astfel capătul inferior al pistonului din piesa ruptă. Se demontează apoi roțile de pe suportul rupt și se pun pe cel nou, apoi se fixează pistonul în mijlocul acestuia, iar scaunul este reparat.

Acestea sunt cel mai frecvente probleme care pot apărea la scaunele de birou și soluțiile simple  prin care le poți rezolva, fără a fi nevoie să îți cumperi un scaun nou.  

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA