Companiile aeriene low-cost au contribuit, în ultimii ani, la creşterea numărului de turişti străini în România datorită preţurilor mici practicate. În plus, se remarcă, cel puţin în Bucureşti, o tendinţă de dezvoltare a turismului de weekend.
Lucian Boronea, directorul general al agenţiei de turism Accent Travel, spune că a observat o mai mare deschidere a companiilor low-cost pentru campanii comune de promovare a Bucureştiului.
„Este o greşeală a companiilor de linie că nu reuşesc să vadă faptul că Bucureştiul creşte, ca destinaţie turistică. Blue Air, Wizz Air şi Ryanair vor campanii comune de promovare a Bucureştiului. Reprezentanţii companiilor low-cost au zis că participă la bugetul de promovare a Capitalei, în mod egal cu asociaţia de promovare, pentru că ei cred în această destinaţie. Faptul că Ryanair îşi va pune o bază de operare la Bucureşti, cu trei avioane, este doar începutul“, apreciază directorul general al agenţiei de turism Accent Travel.
Anul trecut, cea mai mare companie low-cost, după numărul de pasageri, a fost Wizz Air, compania din Ungaria transportând 4,5 milioane de pasageri pe rutele din şi spre România. Jozsef Varadi, CEO şi fondator al Wizz Air, estima recent că în cinci ani compania pe care o conduce va ajunge la 9-10 milioane de pasageri în România.