spot_img
AcasăLifestyleCe înseamnă că ai un somn sănătos? Cum îți poți îmbunătăți calitatea...

Ce înseamnă că ai un somn sănătos? Cum îți poți îmbunătăți calitatea somnului?

DISTRIBUIȚI

Pe măsură ce calitatea somnului este mai bună, cu atât vei scăpa mai repede de oboseală. Asta înseamnă să îți recuperezi energia, să elimini oboseala fizică și mentală. Somnul are efecte pozitive asupra bunăstării psihofiziologice a oamenilor, le îmbunătățește memoria, capacitatea de concentrare și performanța. În mod normal, oamenii ar trebui să doarmă 8-9 ore pe noapte pentru a fi odihniți. Sondajele arată că mulți dintre ei dorm mai puțin, cam 6-7 ore pe noapte.

În ultimii ani, peste 30% din populația adultă suferă de insomnie, care afectează performanța în activitățile lor de zi cu zi. Deficitul de somn poate duce la tulburări fiziologice și psihologice, precum ar fi:

  • Deteriorări cognitive și fizice, pierderi de memorie, confuzie, oboseală, halucinații
  • Lipsă de motivație, tulburări de dispoziție, dificultăți de concentrare
  • Probleme în procesarea informațiilor
  • Stări de iritabilitate, depresie, frustrare, sensibilitate crescută la durere
  • Migrene, tremurături ale mâinilor, lipsă de energie

Lipsa de somn poate crește riscul de obezitate, spun cercetătorii. Asta se întâmplă deoarece, pe fond de oboseală, corpul începe să producă un hormon care crește pofta de mâncare, timp în care scade nivelul unui hormon, care inhibă pofta de mâncare, denumit leptină.

Oamenii are suferă de tulburări de somn ar trebui să meargă la un medic pentru a afla care este cauza faptului că nu pot să aibă un somn odihnitor. Mulți oameni suferă din cauza insomniei sau a imposibilității de a adormi. Medicii spun despre un simptom al tulburărilor de somn, care se numește latența somnului. De asemenea, ei consideră o problemă și fragmentarea somnului, respectiv faptul că unii oameni adorm inițial, dar apoi se trezesc de câteva ori pe noapte.

Tulburările de somn pot crea și un stres în organism, care declanșează secreția de cortizon și adrenalină. Acești hormoni au efect negativ asupra tensiunii arteriale și astfel cresc riscul de boli de inimă.

Fiecare om își dorește să aibă un somn bun, să se trezească mai odihnit și plin de energie. Asta înseamnă să doarmă suficiente ore, astfel încât să se simtă odihnit a doua zi.

Obiceiurile sănătoase îi ajută pe oameni să scape de insomnie

Unii oameni recurg la metode alternative pentru a-și diminua problemele pe care le au cu somnul. Ei țin diete, își schimbă alimentația, iau suplimente alimentare. De asemenea, oamenii cred și în efectul pozitiv al exercițiilor fizice, sau al tehnicilor de relaxare, meditație și abordări cognitive sau comportamentale.

Cei de la Ulei-CBD.ro îți pot indica cele mai bune produse pentru combaterea insomniei și pentru ameliorarea calității somnului. CBD-ul are proprietăți antioxidante și antiinflamatorii și este asociat cu beneficii impresionante pentru sănătate, cum ar fi: ameliorarea durerii, a inflamațiilor, calmarea anxietății, despresiei, îmbunătățirea calității somnului.
Alte sugestii pentru a avea un somn mai bun:

  • Evitarea alcoolului și a fumatului, deoarece acestea deteriorează calitatea somnului
  • Schimbarea dietei care este esențială pentru a oferi organismului energie optimă; anumite alimente cresc nivelul de serotonină și starea de bine
  • Evitarea alimentelor procesate, a consumului ridicat de zahăr și sare
  • Prin tehnici de relaxare și meditație scapi de stres și tensiune musculară
  • Prin hidroterapie se induce o stare de somn și de relaxare corpului
  • O baie relaxantă pentru a avea o stare de bine și un somn mai liniștitor
  • Evitarea consumului de cofeină cu 3-4 ore înainte de culcare.

Un somn de calitate înseamnă să adormi cam în 30 de minute, să te trezești doar o singură dată pe noapte, să petreci 85% din timpul total de somn în pat, să te simți dimineața odihnit și relaxat.

Dacă durata somnului pe noapte este mai mică de 6 ore, atunci înseamnă că somnul este insuficient. De asemenea, dacă durează mai mult de 45 de minute să adormi, atunci ai o calitate slabă a somnului. Dacă petreci doar 75% din timpul total de somn în pat, probabil a doua zi te vei simți destul de obosit, vei avea senzația că ai dormit prea puțin.

Loading...
loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.







TE-AR MAI PUTEA INTERESA