spot_img
AcasăActualitate112AU MINŢIT ŞI ÎN 1990 - Jurnaliștii de la Sky News au...

AU MINŢIT ŞI ÎN 1990 – Jurnaliștii de la Sky News au deformat o știre pentru a spori tensiunea din rândul minorității maghiare

DISTRIBUIȚI

AU MINŢIT ”Băieții” de la postul britanic de televiziune Sky News nu sunt la primul atac îndreptat  împotriva României.

AU MINŢIT Probabil parte a unui război de imagine realimentat episodic, jurnaliștii englezi au difuzat, acum 26 de ani, o știre la fel de falsă și de gravă ca traficul de arme regizat de curând lângă Bistrița: i-au acuzat pe români că, la Târgu Mureș, au linșat un maghiar!

În martie 1990, în centrul orașului transilvan s-au adunat  grupuri de români și maghiari despărțite de cordoane de polițiști. La un moment dat, încăierarea nu a mai putut fi oprită și oamenii s-au dezlănțuit cu furie unii împotriva celorlalți. Sub ploaia de lovituri de bâte, răngi și pumni a căzut și Mihăilă Cofar. Imaginea-șoc a bietului om plin de sânge, leșinat pe caldarâm, care a scăpat cu viață doar printr-o minune dar a rămas cu grave sechele, a făcut înconjurul lumii cu ajutorul jurnaliștilor străini care au transmis de la fața locului.

Numai că, ciocnirea violentă interetnică dintre români și maghiari a fost un prilej excelent pentru reprezentanții postului de televiziune Sky News să lovească gratuit în imaginea unei noi Românii care abia ieșise de sub cortina comunismului. Cofariu, un român care la acea vreme avea în jur de 40 de ani, a fost prezentat ca fiind un maghiar care a fost linșat de românii incitați la ură. Nimic mai fals! Situația s-a lămurit câteva zile mai târziu când ”maghiarul” era de fapt un român care fusese înjunghiat de șapte ori și bătut cu cruzime de ungurii Barabas Erno și de Cseresznyes Pal, despre care se spune că s-ar fi refugiat în Ungaria.

continuarea aici

Loading...
loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.








TE-AR MAI PUTEA INTERESA