AcasăActualitateSocialAcţiune de verificare a registrelor agricole la primăriile din Maramures

Acţiune de verificare a registrelor agricole la primăriile din Maramures

spot_img

DISTRIBUIȚI

Subprefectul Pamfil Bercean a declarat că în perioada 11-15 martie un colectiv alcătuit prin ordin al prefectului de Maramureş vor verifica registrele agricole existente la toate cele 76 de unităţi administrativ-teritoriale (primării). Echipele care se vor deplasa în teritoriu sunt angajaţi din instituţiile cu atribuţii specifice (Direcţia Judeţeană de Statistică, Direcţia Judeţeană pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală; Agenţia Judeţeană de Plăţi şi Intervenţii în Agricultură; Direcţia Judeţeană Sanitar-Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor; Oficiul Judeţean de Cadastru şi Publicitate Imobiliară; Instituţia Prefectului şi Consiliul Judeţean).

Subprefectul de Maramureş a spus: „Membrii nominalizaţi vor verifica modul de completare a registrelor agricole pentru a se asigura în privinţa existenţei unei evidenţe unitare cu privire la categoriile  de folosinţă a terenurilor, a mijloacelor de producţie agricolă şi a efectivelor de animale care contribuie la dezvoltarea agriculturii şi buna utilizare a resurselor locale. Ne referim la organizarea, întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol, pe suport hârtie, dar şi în format electronic, conform formularelor registrului agricol aprobate prin Hotărâre de Guvern, pe unităţi administrativ-teritoriale şi pe localităţile componente ale acestora”.

Registrele agricole reprezintă documentul oficial de evidenţă primară unitară în care sunt înscrise date cu privire la gospodăriile populaţiei şi la societăţile/asociaţiile agricole, precum şi la persoane fizice sau juridice care au teren în proprietate/folosinţă şi animale. Acestea constituie sursa de date pentru punerea în practică, la nivel local, a politicilor fiscale, agrare, protecţiei sociale, edilitar-urbanistic, sanitar, şcolar. În conformitate cu prevederile legale, prefectul şi împuterniciţii acestuia sunt responsabili de respectarea prevederilor legale cu privire la întocmirea şi ţinerea evidenţei registrului agricol. Primarii şi secretarii unităţilor administrativ-teritoriale sunt responsabili de înscrierea corectă a datelor înscrise în registrul agricol.

După finalizarea acţiunii de verificare vor fi întocmite rapoarte de evaluare, iar membrii echipelor de control vor prezenta concluzii cu privire la modul de înscriere a datelor în registrul agricole de la primăriile din judeţul nostru.

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA