AcasăLifestyleAchiziționarea unei mașini cu Programul Rabla: documente necesare

Achiziționarea unei mașini cu Programul Rabla: documente necesare

spot_img

DISTRIBUIȚI

Programul Rabla pentru automobile este desfășurat de Guvernul României cu scopul înnoirii parcului național auto. Persoanele (fizice sau juridice) eligibile pentru obținerea finanțărilor guvernamentale pot achiziționa cu ajutorul acestora autoturisme noi, cu motor convențional, hibrid sau 100% electrice.

Așadar, un prim avantaj generat de participarea la Programul Rabla Auto 2024 are legătura cu optimizarea bugetului de achiziție, pentru cumpărarea unui autoturism de generație nouă, mai puțin poluant. În cazul mașinilor hybrid, utilizatorii acestora pot realiza economii semnificative pe termen lung, prin reducerea costului mediu achitat la benzinărie. Nu în ultimul rând, derularea acestui proiect de interes național are și rolul de a stimula piața auto locală.

Dacă ești interesat să participi la ediția din acest an, vezi ce documente trebuie să conțină dosarul tău:

Programul Rabla Auto 2024: documente necesare

Pentru înscrierea în Programul Rabla Auto 2024, persoanele fizice și juridice trebuie să întocmească dosare de participare, ce includ anumite documente importante. Pentru a nu exista confuzii și ca întregul proces să decurgă fără probleme, se recomandă solicitarea sprijinului oferit de reprezentanții dealerului auto de la care se vor achiziționa autoturismele noi.

În cadrul ediției din acest an, sunt necesare următoarele documente:

  • actul de identitate (copie și original) al beneficiarului / proprietarului rablei auto;
  • certificatul de înmatriculare al fiecărei rable auto ce urmează a fi casată în cadrul programului;
  • cartea de identitate a fiecărei rable auto ce urmează a fi casată în cadrul programului;
  • certificatul de atestare fiscală, emis de Direcția pentru taxe și impozite locale, aflată în subordinea Primăriei pe raza căreia se afla domiciliul beneficiarului, din care sa rezulte faptul că acesta nu are datorii curente;
  • certificat de la ANAF.

Care sunt toți pașii de înscriere în Programul Rabla Auto?

Până la etapa finală de cumpărare a unui model auto nou prin Programul Rabla 2024, este necesară parcurgerea unor pași importanți. Iată cum arată întregul proces prin trebuie să treacă orice persoană (fizică sau juridică), pentru a se valida într-o prima fază eligibilitatea sa și, mai târziu, pentru a cumpăra modelul auto dorit.

1. Înscrierea în Programul Rabla 2024 

Este deosebit de importantă comunicarea cu reprezentanții dealerului auto de la care vrei să achiziționezi autoturismul sau autoturismele de care ești interesat. Aceștia îți vor oferi suportul de care ai nevoie, pentru a introduce informațiile personale în aplicația electronică PSIPAN. Aceasta este singura modalitate prin care se realizează înscrierea în Programul Rabla 2024. Informații obligatorii:

  • datele beneficiarului (persoana care achiziționează noul model auto);
  • datele proprietarului de rablă (în cazul în care sunt persoane diferite);
  • datele referitoare la fiecare vehicul ce urmează a fi casat în cadrul programului.

2. Obținerea tuturor documentelor necesare

Continuarea procesului de recunoaștere a eligibilității / finanțare pentru achiziționarea unor mașini noi nu poate fi posibilă fără prezentarea documentelor pe care le-am menționat în capitolul anterior. Asigură-te că știi cu exactitate datele-limită pentru depunerea documentației, pentru a nu rata oportunitățile de finanțare din cadrul acestei ediții.

3. Casarea mașinii / mașinilor vechi și poluante

După ce reprezentanții dealerului auto confirmă validarea documentației în aplicația PSIPAN, trebuie să te prezinți la un centru de casare autorizat de Administrația Fondului de Mediu, cu rabla sau rablele înscrise în program. După finalizarea procesului de distrugere, vei obține certificatul ce atestă acest lucru.

4. Radierea din circulație a mașinii / mașinilor vechi și poluante

După finalizarea procesului de casare, ai obligația de a radia autoturismul sau autoturismele scoate din uz la sediul DRPCIV.

5. Prezentarea dovezii de radiere 

După obținerea celor două certificate (de casare și radiere), trebuie să trimiți acest documente reprezentanților dealerului auto de la care vrei să achiziționezi noul autoturism, până la data emiterii facturii ce atestă această tranzacție.

6. Achiziționarea unor modele auto noi și mai puțin poluante 

După ce toți pașii prezentați anterior au fost finalizați, se poate emite factura de achiziție a noului autoturism, cu o valabilitate de 120 de zile. Pentru mai multe informații utile pentru derularea acestui proces, te rugam să consulți informațiile de pe site-ul oficial al Administrației Fondului de Mediu.

Descoperă oferta de mașini din cadrul ediției Rabla 2024

Vezi ce modele Suzuki poți achiziționa în acest an cu finanțări obținute prin programul Rabla Autoturisme. Alege un model auto hybrid adaptat nevoilor tale de zi cu zi și bucură-te de oferta avantajoasă, la momentul cumpărării acestuia.

Beneficiile utilizării unei mașini cu motorizare hibridă sunt cât se poate de variate: optimizarea semnificativă a consumului mediu de combustibil, mai puține noxe emise în aerul pe care îl respirăm cu toții și scutiri de la plata unor taxe / impozite.

Ia legătura cu reprezentanții celui mai apropiat dealer auto Suzuki și solicită consiliere de specialitate privind înscrierea în Programul Rabla Auto 2024! 

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.










TE-AR MAI PUTEA INTERESA