In perioada noiembrie 2010- iunie 2012, Agenția Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Maramureş a derulat în calitate de Beneficiar Proiectul „AlterNova- Noi alternative pe piaţa muncii ” proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
Acest proiect a fost implementat în asociere cu doi parteneri judeţeni: Oraşul Târgu Lăpuș şi S.C. Clemon S.R.L.
Grupul Ţintă
Beneficiarii acestui proiect sunt persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, persoane inactive, şomeri , şomeri de lungă durată, şomeri peste 45 de ani şi şomeri tineri
OBIECTIVUL GENERAL
Îmbunătăţirea capacităţii de ocupare a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă în vederea creşterii calităţii serviciilor din turism în Țara Lăpușului respectiv în oraşul Târgu Lăpuș.
OBIECTIVE SPECIFICE
- Creşterea nivelului de informare, identificarea şi evaluarea nevoilor de instruire şi formare a populaţiei inactive şi şomerilor din Maramureş, în special în domeniul turismului.
- Formarea profesională a unui număr de 100 de persoane din zona de implementare a proiectului, în domeniul turismului şi conexe
- Înfiinţarea, amenajarea şi dotarea unui Job-club care să ofere activităţi de evaluare şi autoevaluare a personalităţii în vederea orientării profesionale, consilierea persoanelor inactive, a şomerilor cu vârsta peste 45 de ani, a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, în vederea facilitării accesului la ocupare , în oraşul Târgu Lăpuș.
REZULTATE
La finalul celor aproape 20 luni de implementare a proiectului, indicatorii propuşi au fost atinşi.Astfel, au fost informate și consiliate 502 persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, persoane inactive şi şomeri din oraşul Târgu Lăpuș. Pentru desfăşurarea activităţilor specifice de informare şi consiliere profesională şi activități de formare profesională a fost dotat şi amenajat Job Clubul din sediul Casei de Cultură din Târgu Lăpuș. Au fost organizate 5 cursuri de formare profesională la care au participat 112 persoane, acestea dobândind competenţe şi calificări adaptate cerinţelor pieţei muncii în domeniul turismului şi domenii adiacente. In urma participării la programe integrate 14 persoane din grupul țintă şi-au găsit un loc de muncă. De asemenea, 5 persoane beneficiare ale serviciilor de asistență pentru înființarea unei afaceri au demarat o activitate independentă.
CURSURI DE FORMARE PROFESIONALĂ
Au fost organizate de către beneficiar – AJOFM Maramureș și partenerul 2- SC Clemon SRL, pentru deprindera de noi competențe în domeniul turismului :
- 2 cursuri de nivel 1: lucrător în comeț și cameristă hotel.
- 2 cursuri de nivel 2: bucătar și administrator pensiune turistică
- 1 curs de perfecţionare: contabilitate
TÂRGURI ALE LOCURILOR DE MUNCĂ
Au fost organizate 3 Târguri ale locurilor de muncă.
Această activitate a oferit persoanelor aflate in cautarea unui loc de muncă şansa de a întâlni potenţialii angajatori şi posibilitatea de a-si pune în practică tehnicile de căutare a unui loc de muncă, însuşite în perioada participării la şedintele de consiliere.
SUSTENABILITATE
- Vor fi promovate rezultatele obținute în proiect ca exemplu de bună practică pentru alți potențiali susținători ai dezvoltării turismului in regiunile din nordul României. Astfel vor fi evidențiate beneficiile angajării persoanelor calificate în serviciile turistice, lucru care neindoelnic va duce la practicarea unui turism civilizat si bine organizat, care să contribuie atât la păstrarea și conservarea valorilor locale (peisaje, tradiții, obiceiuri, bucătăria tradițională – ecologică) cât și la dezvoltarea socio-economică prin resursele financiare pe care turismul le atrage
- Înființarea și dotarea Job-Club-ului unde în continuare se vor desfășura activități de informare, consiliere, instruire, calificare și plasare a forței de muncă este un alt element important al asigurării sustenabilității proiectului, pentru că aici se vor putea organiza activități specifice și după încetarea acestei finanțări
- Datele din proiect vor putea fi utilizate și în strategiile administrațiilor locale, care vor ține cont de oportunitățile de dezvoltare a resurselor umane din mediul urban-rural
Echipa de implementare:
OȘANU MIHAELA OANA | Manager proiect |
CUPȘENAR CLAUDIA LUMINIȚA | Asistent manager |
CRĂCIUN EMILIA MARIANA | Responsabil Financiar |
PANASIU CAMELIA CARMEN | Consilier Juridic |
TAMAȘ ANA MONICA | Coordonator cursuri |
SINDREȘTEAN VOICHIȚA | Responsabil organizare intalniri,targuri, simpozioane |
CIUNT MARINELA GABRIELA | Responsabil organizare intalniri,targuri, simpozioane |
POP MELANIA | Responsabil tehnic |
ERNST RAMONA MARIA | Responsabil resurse umane |
VATAVULUI SORIN | Coordonator local |
MATEAȘ MARIA | Secretariat |
FEIER-ORZAN ADRIANA MARIA | Expert ocupare |
MIHU VICTOR IOSIF | Expert ocupare |
INESC ADRIANA MARIA | Expert consiliere in cariera |
FEDER LILIANA RODICA | Expert consiliere in cariera |
BĂDESCU CONSTANTIN ȘTEFAN | Expert analiza pietei muncii |
SPĂTARU LIVIA DORINA | Expert achizitii |
BONDI MELINDA | Expert monitorizare |
FULOP CLAUDIU | Expert monitorizare |
TOMOIAGĂ NICOLETA RAMONA | Expert mass media si diseminare rezultate |
POPA GEORGETASOFIA | Expert promovare |
DRAGOTĂ IULIA DOINA | Secretar – arhivar |