Spaniolul Fernando Alonso de la Ferrai a obţinut o victorie briliantă pe circuitul Hockenheim din Marele Premiu al Germaniei, succes în urma căruia fostul dublu campion mondial şi-a mărit substanţial avansul în fruntea clasamentului general al piloţilor.
Pentru a doua cursă la rând în pole position, Alonso a reuşit o cursă fără eroare şi a gestionat ca un mare campion trei momente extrem de importante pentru economia rezultatului final.
Mai întâi spaniolul i-a făcut faţa lui Vettel în primele tururi, după care s-a confruntat cu atacul întârziatului Lewis Hamilton, care a fost la un pas să depăşească liderul pe când era întârziat cu un tur.
În ultima parte a cursei Alonso a rezistat cu brio presiunii venite din partea lui Jenson Button, pilot care s-a apropiat la un moment dat la mai puţin de jumătate de secundă.
Campionul mondial Sebastian Vettel a încheiat pe locul secund după ce în penultimul tur l-a depăşit neregulamentar pe Button. Germanul de la Red Bull a atacat pe frânare la intrarea în virajul 6, a ieşit apoi larg pe exterior şi a trecut de britanicul echipei McLaren-Mercedes deşi ieşise mult în afara circuitului.
Vremea nu a mai pus probleme în ziua cursei, după ce vineri şi sâmbătă sesiunile cronometrate au fost serios perturbate de ploaia care a căzut din abundenţă. Astfel am avut parte de un start şi o cursă pe soare.
Aflat în al 22-lea pole position al carierei, Alonso a pornit foarte bine şi s-a instalat în fruntea plutonului, Vettel şi Schumacher l-au urmat pe spaniol, în timp ce în spate începeau primele dueluri între Hulkenberg şi Maldonado.
Singurele incidente din prima parte a cursei i-au avut în prim plan pe Felipe Massa, care şi-a pierdut eleronul faţă încă dinaintea primului viraj, şi pe Lewis Hamilton care s-a ales cu o pană de cauciuc ce avea să-i ruineze întreaga cursă.
Aflat pe locul al treilea, ocupat pe grilă după penalizarea de cinci poziţii primită de Mark Webber, veteranul Michael Schumacher a efectuat primul pit stop în turul 15 şi a revenit pe circuit între Nico Hulkenberg şi Kimi Raikkonen.
Schumacher a trecut un tur mai târziu de Hulkenberg şi aflat la pândă Raikkonen s-a strecurat şi el pe lângă germanul de la Force India, oferind astfel una dintre cele mai spectaculoase depăşiri ale întregului Mare Premiu.
Liderul Alonso a efectuat prima oprire programată la boxe în turul 18, când l-a lăsat la conducerea cursei pentru două tururi pe Vettel. Intrarea germanului a refăcut ordinea anterioară, cu menţiunea că în ecuaţia primelor locuri intra şi britanicul Jenson Button.
Cunoscut pentru stilul său de conservare a pneurilor, Button a fost aproape de jumătatea cursei cel mai rapid pilot de pe pistă, fapt care i-a permis campionului mondial din 2009 să se apropie de primii doi clasaţi.
Alonso şi Vettel îl ajungeau şi depăşeau cu un tur pe Hamilton (33/67), dar acesta din urmă nu s-a dat bătut prea uşor şi a revenit asupra celor doi dina faţa sa. După două tururi îl ataca şi depăşea pe Vettel cu o manevră îndrăzneaţă la capătul zonei DRS cuprinsă între virajele 4 şi 6.
Degeaba a ridicat nervos din mână Vettel, că Hamilton era deja departe în faţa sa şi pusese ţinta chiar pe liderul Alonso. Intercalarea lui Hamilton între primii doi clasaţi l-a scos decisiv din ritm pe Vettel, care a pierdut peste o secundă în raport cu Alonso.
În turul 42 Alonso şi Vettel au intrat în acelaşi timp la boxe, dar ordinea a rămas neschimbată. La revenirea pe pistă germanul de la Red Bull a fost surprins de Button, pilot care efectuase pit stopul cu un tur mai devreme şi care venea lansat din spate cu pneurile deja bine încălzite.
Aflat într-un ritm de cursă foarte bun Button a continuat să forţeze şi s-a apropiat la mai puţin de o secundă în spatele lui Alonso, fără însă a pune vreun moment în pericol poziţia de lider a spaniolului.
Cu trei tururi înaintea finalului Button s-a văzut prins din urmă de Vettel şi chiar depăşit pe frânare la finalul sectorului DRS. Manevra germanului a fost imediat contestată de Button, care a fost anunţat de echipa sa prin radio că depăşirea va fi supusă unei investigaţii din partea comisarilor.
Ce s-a întamplat mai precis? La ieşirea din virajul 6 Button s-a încadrat pe trasa ideala la limita traseului, însă Vettel a făcut depăşirea ieşind cu ambele roţi pe o zona de asfalt din exteriorului circuitului. Germanul avea să declare la final că a procedat astfel pentru a evita o coliziune cu Button.
La finalul cursei, într-un interviu acordat chiar pe podiumul de premiere, Alonso a declarat: ”A fost dificil de depăşit, nu am fost prea rapizi poate, dar sunt bucuros pentru victorie. Am câştigat eu, un spaniol, pe o maşină italienească, desenată de un grec”.
Rezultatele Marelui Premiu al Germaniei:
1. Alonso Ferrari 1h31:05.862
2. Vettel Red Bull-Renault + 3.732
3. Button McLaren-Mercedes + 6.949
4. Raikkonen Lotus-Renault + 16.409
5. Kobayashi Sauber-Ferrari + 21.925
6. Perez Sauber-Ferrari + 27.896
7. Schumacher Mercedes + 28.960
8. Webber Red Bull-Renault + 46.900
9. Hulkenberg Force India-Mercedes + 48.100
10. Rosberg Mercedes + 48.800
11. Di Resta Force India-Mercedes + 59.200
12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:11.400
13. Massa Ferrari + 1:16.800
14. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:16.900
15. Maldonado Williams-Renault + 1 lap
16. Petrov Caterham-Renault + 1 lap
17. Senna Williams-Renault + 1 lap
18. Grosjean Lotus-Renault + 1 lap
19. Kovalainen Caterham-Renault + 2 laps
20. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps
21. De la Rosa HRT-Cosworth + 3 laps
22. Glock Marussia-Cosworth + 3 laps
23. Karthikeyan HRT-Cosworth + 3 laps
Cel mai rapid tur: Schumacher, 1:18.275
Abandonuri:Hamilton McLaren-Mercedes 58
(sursa: online.ro)