Ziua de 8 Martie este primul eveniment din 2016 când companiile pot profita de Noul Cod Fiscal şi de schimbările pe care acesta le-a adus în ceea ce priveşte scutirea de impozit a tichetelor cadou, se arată într-un comunicat al companiei Up România, fosta Chèque Déjeuner România.
„Dacă până anul trecut toate tichetele cadou se supuneau impozitului pe venit de 16%, începând cu ianuarie 2016, acestea vor fi neimpozabile în cuantum de 150 de lei pentru fiecare persoană“, arată compania.
Potrivit Up România, scutirea este valabilă „dacă tichetele sunt oferite cu următoarele ocazii: 8 martie, 1 Iunie, Paşte şi Crăciun sau sărbători ale altor culte religioase“.
Totodată, acestea „în situaţiile de mai sus, sunt scutite de contribuţiile sociale obligatorii“. O altă noutate a Codului Fiscal este ridicarea pragului de deductibilitate a cheltuielilor sociale, în categoria cărora se includ şi tichetele cadou, la calculul impozitului pe profit, de la 2% la 5% din fondul de salarii.
În plus, noul regim fiscal stabileşte posibilitatea acordării de tichete cadou neimpozabile, cu ocazia Paştelui, 1 Iunie şi Crăciunului, atât copiilor minori, cât si părinţilor şi salariaţilor fără copii, dacă tichetele pentru fiecare persoană se încadrează în suma de 150 de lei.
„Sper ca, şi în acest an, de 8 martie, companiile să folosească cu încredere tichetele cadou pentru a face o surpriză colegelor cu care lucrează. Va fi cu siguranţă un gest care va merge la inima doamnelor. Dacă în anii trecuţi firmele puteau avea reţineri din raţiuni fiscale, anul acesta, noul Cod Fiscal vine în favoarea angajatorilor, dând posibilitatea oferirii cadoului mult visat doamnelor din companiile pe care le reprezintă“, a declarat Elena Pap, directorul general al Up România.
Noul Cod Fiscal face o corecţie faţă de regimul precedent al tichetelor cadou, renunţând la impozitarea acestora, aşa cum se întâmpla în anii trecuţi, când erau considerate venituri salariale impozabile. Modificarea este o măsură corectă prin raportare la cadourile în bani sau în natură, oferite copiilor angajaţilor şi angajatelor, care erau scutite de impozit.
„Tichetul cadou este o formă elegantă de recunoaştere şi apreciere a muncii angajaţilor, iar odată cu noile modificări fiscale, apreciez că piaţa pe acest tip de produs va începe să se alinieze cu ceea ce putem regăsi în statele dezvoltate ale Uniunii Europene. Mă refer aici la o diversificare a modalităţilor de utilizare ale tichetului cadou şi derivarea acestuia pe zona culturală. În Franţa, spre exemplu, există o piaţă însemnată a tichetelor cadou pentru spectacole de teatru, festivaluri sau alte activităţi culturale şi cred că România are un potenţial ridicat în această direcţie, mai ales dacă ne gândim la generaţia tânără angajată, aşa-zişii Millennials“, a mai adăugat Elena Pap.
55.000 de magazine acceptă astfel de plăţi Conform datelor Up România, tot mai multe companii optează pentru acordarea de beneficii salariaţilor, sub forma tichetelor cadou, în special din sectorul IMM-urilor. Un alt motiv, în afara celui fiscal, pentru creşterea interesului faţă de tichetele cadou este reprezentat de simplificarea procesului de achiziţionare a cadourilor.
Cu tichetul cadou, un întreg proces de selecţie, cumpărare, stocare şi distribuire a cadourilor pentru angajaţi este evitat, iar aceştia sunt fericiţi că pot alege dintr-o varietate de produse, compania Up, de exemplu, având parteneriate cu peste 55.000 de magazine şi centre de servicii.
Grupul Up este un grup internaţional care comercializează produse şi servicii sub diferite forme: cecuri, carduri sau aplicaţii mobile în 17 ţări. În 2015, Grupul Chèque Déjeuner a devenit Grupul Up. Up România, înfiinţată în anul 2002, deserveşte peste 20.000 de clienţi şi 700.000 de beneficiari. Portofoliul său include tichetele de masă Chèque Déjeuner, cardurile de masă Cheque Dejeuner, tichetele cadou Cadhoc, vouchere de vacanţă Chèque Vacances, tichete sociale Chèque de Services şi tichetele de creşă Chèque Bébé.
sursă adevarul.ro