Ipocrizia susținerii de către lumea dezvoltată a tehnologiei în sistemul educațional” este cea mai citită postare privind educația de pe blogul Băncii Mondiale în 2015.
Această postare aparține lui Kentaro Toyama, cofondator al Microsoft Research India, care afirmă că tehnologia poate crește învățarea, dar nu va înlocui o puternică educație fundamentală care are nevoie de îndrumarea unui adult.
Pe locul al doilea se situează „Magia educației finlandeze” în care autoarea Barbara Bruns consideră că sunt trei elemente cruciale care trebuie îndeplinite ca ‘magia’ educației finlandeze să funcționeze. Prima se referă la faptul că profesorii nu au o stabilitate a locului de muncă, a doua vizează bugetele școlare, care depind de înscrieri, iar cea de-a treia la faptul că elevii se confruntă cu presiuni de performanță, relevă materialul publicat pe blogul instituției financiare internaționale.
Poziția a treia este ocupată de un articol al expertului în educație terțiară Francisco Marmolejo cu titlul „Este lumea obsedată de clasamentul universităților”. El precizează că răspunsul este „da”, dar obsesia clasamentului este o sursă de îngrijorare în special când este folosită pentru scopuri promoționale sau, mai rău, când devine obiect al deciziilor politice pentru guverne și instituții de înaltă educație.
„Yunus către tineri: Crearea viitorului tău” este postarea aflată pe locul 4, în care specialistul în educație Robert Hawkins, vorbește despre întrebările pe care le pune profesorul Mohammad Yunus, laureat al premiului Nobel pentru Pace, tinerilor cu privire la muncă, respectiv la încurajarea antreprenoriatului.
Poziția a cincea este ocupată de monitorizarea educației în statele fragile, cu referire la Afganistan, scris de Samantha de Silva, fiind vorba mai exact despre investițiile în acest domeniu.
Locul 6 este deținut de postarea cu titlul „Furnizare de informații privind performanța școlară poate duce la îmbunătățire?”, scrisă de expertul în educație Harry Patrinos. În cadrul articolului, autorul afirmă că împrumuturile pentru studenți sunt nesustenabile și penalizează absolvenții prea mult.
Următorul text în clasament este o postare a Claudiei Costin, senior director pe Educație, despre Forumul Mondial al Educației, în care își exprimă îngrijorarea pentru faptul că circa 250 milioane de copii care sunt în școli nu învață materiile de bază precum matematica sau a citi corect și nici abilitățile esențiale cognitive și necognitive de care au nevoie în viață.
Cea de opta poziție este ocupată de un text privind cursurile online din China („MOOCs in China are growing”) care sunt în creștere. Materialul este redactat de Yidan Wang, specialist în educație. Autoarea precizează că piața educației online este mare și într-o continuă creștere și se aștepta ca în 2015 să ajungă la 20 de miliarde de dolari. Între 2013 — 2014, piața chineză de educație online a crescut cu 700%, comparativ cu SUA, unde creșterea a fost de numai 9%.