CA-N ROMÂNIA CFR Infrastructura a cumpărat unul din cele mai scumpe trenuri din istoria sa. Practic se conduce singur și, în funcție de configurări, poate costa 9 milioane de euro.
Garnitura va fi folosită la testarea liniilor proaspăt reabilitate. Astfel că ar putea rula cu maximum 160 de kilometri pe oră, în condițiile în care viteza comerciala în România este de 45 de kilometri pe oră.
Trenul este atât de nou, încât până acum nu a fost scos din țiplă. Deocamdată nu va fi folosit la transportul călătorilor, ci va fi utilizat la testarea liniilor de cale ferată.
A fost produs în Franța și adus în România în cadrul proiectului de reabilitare a căii ferate din vestul țării, pe care urmează să o testeze zi și noapte.
Cu tot cu echipament, ajunge la un preț record pentru țara noastră – 9 milioane de euro. Pentru comparație, ultimul tren cumpărat de CFR Călători în 2006, așa-numita săgeată albastră, a costat 2 milioane de euro. Producătorul francez susține că prețul trenului său este corect.
ALERTĂ ÎN SIBIU – Un urs se plimbă liber prin centrul orașului
Gabriel Stanciu, reprezentantul producătorului în România: „Ne-am obișnuit mult prea mult în România să ne gândim la prețul achiziției unor echipamente. Un astfel de tren este conceput să funcționeze minimum 30 de ani. Fără operațiuni de reparații capitale și de upgrade.”
Trenul Coradia Polyvalent se conduce practic singur. Este plin de senzori care anunță în timp real orice defecțiune apărută. Și viteza este spectaculoasă. Poate atinge 200 de kilometri pe oră, iar fratele său mai mare a ajuns în Franța la peste 500 de kilometri pe ora.
În România ar urma să circule cu maximum 160 de kilometri pe oră, dar numai pe calea ferată reabilitată. În rest, viteza comerciala este de 45 de kilometri pe ora.
Un tren de 9 milioane de euro trebuie să aibă o toaletă pe măsură. Este plină de senzori, are senzori pentru apă, senzori pentru uscatul mâinilor și o masă pentru bebeluși. Poate fi dotată în plus și cu o cabină de duș.