TRANSPORTATORII ACUZĂ Transportatorii acuză gratuitatea oferită studenților pentru CFR și spun că aceasta „este nelegală şi se aplică discriminatoriu”.
Studenții beneficiază de gratuitate la călătoriile cu trenul, în urma unei ordonanțe de urgență care a intrat în vigoare de la 1 februarie 2017.
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a depus, miercuri, o adresă la Ministerul Finanţelor pentru lămuriri cu privire la modul de acordare a subvenţiilor şi decontarea biletelor pentru transportul feroviar al studenţilor, scrie Libertatea.
Transportatorii acuză gratuitatea oferită studenților pentru CFR și spun că aceasta „este nelegală și se aplică discriminatoriu”.
„Considerăm că această gratuitate este nelegală şi se aplică discriminatoriu, doar transportului pe calea ferată, atât pentru CFR Călători, cât şi pentru operatorii privaţi, excluzând, însă, transportul rutier sau naval, deşi sunt zone din ţară în care studenţii nu ar putea ajunge cu trenul.
Considerăm, aşadar, că strategia lansată la începutul acestui an are scop politic, targetul fiind susţinerea anumitor categorii de transportatori şi obţinerea de avantaje băneşti din banii publici”, susține COTAR.
În plus, transpotatorii cer să se comunice când a fost efectuat ultimul control de la Direcţia Generală Antifraudă Fiscală sau ANAF, Direcţia Control, ori Curtea de Conturi, la companiile de transport feroviar care primesc subvenţii.
De la 1 februarie, studenții au gratuitate la călătoriile cu trenul. Guvernul a aprobat la începutul lunii ianuarie o ordonanță de urgență care prevede că studenții înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență, în instituțiile de învățământ superior acreditate, beneficiază de gratuitate la transportul intern feroviar la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a. Gratuitatea este valabilă pe tot anul calendaristic.
Ulterior, doi deputați au introdus un amendament prin care călătoriile studenţilor erau limitate între localitatea de domiciliu şi cea în care studiază. Amendamentul a fost însă respins de Senat.
În urma acestei decizii, traficul feroviar a crescut cu aproximativ 75%, față de anul trecut, anunța, în luna martie directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes.