STATISTICĂ ÎNGRIJORĂTOARE OMS Tot mai mulţi părinţi şi medici se plâng că, din cauza reclamelor, se îngraşă copiii. În România nu s-au făcut studii în aceste sens, însă Organizaţia Mondială a Sănătăţii a atras atenţia încă din 2013 asupra impactul nociv al reclamelor. În Marea Britanie, chiar Ministerul Sănătăţii a avertizat că unul din 5 copii devine obez din cauza vizionării reclamelor la cereale, potrivit Știri.TVR.ro.
Trei din 10 copii din România sunt supraponderali sau obezi, avertizează Organizaţia Mondială a Sănătăţii.
De vină este şi publicitatea agresivă, care îi face pe cei mici să poftească la tot felul de alimente nesănătoase. În medie, vizionăm 6 reclame la alimente pe oră. Iar efectele sunt diferite, în funcţie de comunitatea în care ne aflăm.
Un studiu realizat în Marea Britanie a dezvăluit că unul din 5 copii a ajuns obez din cauza spoturilor publicitare pentru cereale și dulciuri, considerate bombe calorice.
Iar Cercetătorii Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii au observat că, dacă un copil vede reclama unui produs, consumă cu 30% mai mult din produsul respectiv, decât unul care nu a văzut spotul publicitar.
Cei mai vulnerabili sunt micuţii de sub 5 ani.
Deocamdată, în România, singura măsură a fost luată de Consiliul Naţional al Audiovizualului care nu va mai permite, de luna viitoare, apariţia copiilor în reclamele pentru alimente.
Sursă info.
Sursă foto.