AcasăLifestyle5 pași simpli pentru un sistem imunitar mai puternic

5 pași simpli pentru un sistem imunitar mai puternic

DISTRIBUIȚI

Sursa foto: Shutterstock.com

 

Funcția imună are rolul de a apăra organismul de agenții patogeni și de a modula răspunsul inflamator în infecții și traumatisme. Sistemul imunitar cuprinde numeroase organe, țesuturi și celule care comunică între ele pentru a asigura cea mai bună protecție.

 

Stilul de viață influențează semnificativ funcția imună. Obiceiurile noastre zilnice ne pot stimula sau afecta imunitatea. Un sistem imunitar slăbit favorizează infecțiile recurente. Iată ce trebuie să faci pentru a-ți întări imunitatea.

  1. Mănâncă echilibrat

Alimentația are o importanță deosebită în imunitate, deoarece trebuie să furnizeze nutrienții necesari pentru buna sa funcționare. Asigură-te că ai o dietă variată, bogată în legume și fructe, dar și că stai departe de alimentele procesate industrial (dulciuri, mezeluri, snacks-uri, sucuri).

 

Este important ca meniul zilnic să conțină cantitățile necesare de:

 

    • Vitamina C: kiwi, coacăze negre, zmeură, căpșuni, citrice, ardei gras crud, legume cu frunze verzi (kale, spanac)
    • Zinc: stridii, carne de pasăre, carne roșie, leguminoase boabe, fructe oleaginoase (migdale, caju).
  • Vitamina D: pește gras (macrou, somon, sardine, hering)
  • Fier: ficat, carne roșie, ouă, nuci, năut, fasole, edamame.
  • Seleniu: fructe de mare, nuci braziliene, viscere de animale, ouă, carne albă și roșie.

 

Poți lua în considerare și suplimentele alimentare pentru funcția imună, care vin în completarea dietei. Spre exemplu, poți să ai grijă de imunitatea ta cu produsele  Herbagetica. Este, însă, important de știut că suplimentele nu înlocuiesc o dietă echilibrată.

 

De asemenea, nu uita să te hidratezi zilnic cu minim 8 pahare de apă.

  1. Fă mișcare zilnic

Activitatea fizică regulată se asociază cu o imunitate mai puternică, dar și cu un nivel redus al stresului. Fă zilnic mișcare de intensitate moderată, timp de minim 30 de minute. Alege activități de tip aerobic, cum ar fi:

 

  • Mers pe jos în pas alert
  • Jogging
  • Înot
  • Ciclism sau activitate pe bicicletă statică
  • Programe cardio low-impact
  • Dans
  • Zumba

 

Atenție! În timp ce eforturile moderate îmbunătățesc imunitatea, cele intense o suprimă.

  1. Evită fumatul

Atât fumatul activ, cât și cel pasiv se asociază cu riscuri majore pentru sănătate și cu o rată ridicată de mortalitate. Nu multe persoane știu, însă, că fumatul are un impact puternic și asupra imunității. Acesta suprimă imunitatea, promovează inflamația și prelungește durata infecțiilor.

 

Există numeroase metode pentru a renunța la fumat. Discută cu medicul tău pentru a alege cea mai bună variantă. Dacă nu ești fumător, încearcă să stai la distanță de fumul de țigară.

  1. Ține stresul sub control

Stresul stimulează producția de cortizol, cunoscut sub denumirea de „hormonul stresului”, care suprimă imunitatea. Deși diferite situații stresante fac parte din viața de zi cu zi, este important să te asiguri că stresul nu devine cronic.

 

Ce poți face pentru a reduce stresul:

 

  • Meditație
  • Yoga
  • Petrece timp cu cei dragi
  • Practică activități plăcute, cum ar fi hobby-uri
  • Organizează-ți eficient programul zilnic, evitând suprasolicitarea
  • Fă mișcare zilnic
  • Odihnește-te

 

  1. Odihnește-te

În timpul somnului, organismul își reface rezervele de energie, pregătindu-se de o nouă zi productivă. Lipsa somnului are un impact puternic asupra sistemului hormonal, fiind un factor care favorizează stresul.

 

De aceea, este important să ai un somn de calitate, fără treziri frecvente pe durata nopții și să dormi 7-9 ore pe noapte. De asemenea, evită să stai treaz până la ore târzii, pentru a nu-ți perturba ritmul circadian.

 

Prin urmare, imunitatea este influențată semnificativ de stilul de viață. Adoptă obiceiuri zilnice sănătoase pentru a avea un sistem imunitar mai puternic.

 

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.






TE-AR MAI PUTEA INTERESA