TRENUL, UN LUX Întrebat recent de ce prețurile biletelor de tren din România sunt atât de scumpe, având în vedere condițiile trenurilor care nu sunt tocmai plăcute, ministrul răspunde fără să ezite.
„Preţul mai ridicat al biletelor de tren în comparaţie cu preţul biletelor pentru transportul rutier de pasageri este justificat, pentru că trenul este un lux, iar călătorii plătesc mai mult pentru a-l utiliza”, susţine ministrul Transporturilor, Dan Costescu.
Într-un interviu recent pentru News.ro, directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, a declarat că adevăraţii competitori ai companiei feroviare de stat sunt firmele de transport rutier, şi nu operatorii privaţi de transport pe calea ferată.
”Este normal să fie mai mare biletul de tren, în toate ţările civilizate este la fel. Trenul este un lux şi oamenii plătesc mai mult ca să-l aibă”, a afirmat Costescu, acesta uitând probabil ca în toate „țările civilizate” prețul biletului include și o călătorie pe măsură sau, în acest caz, mai bună ca în România.
Sectorul căilor ferate din România a pierdut foarte mult teren în ultimii 25 de ani în special în raport cu transportul auto. Astfel, înainte de 1989, transportul feroviar reprezenta peste 80% din transportul total realizat în România, în timp ce ponderea a ajuns în prezent la doar 17%.
Una dintre cauzele principale o reprezintă dezvoltarea masivă a transporturilor rutiere. Spre deosebire de transportatorii feroviari, companiile care fac transport rutier sunt mai eficiente, flexibile şi adaptabile pe distanţe scurte, de aceea mulţi pasageri aleg serviciile acestora, consideră specialiştii din domeniu.
Sursă info.
Sursă foto.