AcasăActualitateSocialCOMUNICARE - Proiectul e-TWINNING „ANIMALS AROUND US” a adus Școlii Gimnaziale ”AL.I.Cuza"...

COMUNICARE – Proiectul e-TWINNING „ANIMALS AROUND US” a adus Școlii Gimnaziale ”AL.I.Cuza” Certificatul European de Calitate

spot_img

DISTRIBUIȚI

Prezentul articol se vrea un exemplu de bună practică. Elevii Școlii Gimnaziale “Alexandru Ioan Cuza” Baia Mare, director profesor Grigore Mureșan, au desfășurat împreună cu 15 parteneri din 11 ţări europene (Polonia, Portugalia,Croația, Grecia, Slovacia, România, Letonia, Lituania, Slovenia, Spania şi Turcia) proiectul internațional “Animalsaroundus”.Proiectul s-a desfășurat prin intermediul platformei educaționale europene eTwinning, o comunitate on-line a şcolilor din Europa, reunind peste 318.323 de cadre didactice și 142.593 de școli.

Platforma eTwinning a fost lansată la 14 ianuarie 2005, cu scopul de a facilita parteneriatele între instituţii de învăţământ preuniversitar din Europa. Începând din octombrie 2007, acţiunea eTwinning a început să fie derulată şi în România, sub coordonarea Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, iar în perioada 2010-2013, şi cu sprijinul Centrului pentru Inovare în Educaţie. Cele două instituţii acţionează în parteneriat ca „Centru Naţional e-Twinning”.

Scopul principal al acţiunii e-Twinning este acela de a facilita comunicarea şi colaborarea între şcoli din ţările membre ale Uniunii Europene, implicând cadrele didactice şi elevii în activităţi noi de învăţare: crearea de diverse produse educaţionale care implică utilizarea noilor tehnologii şi în elaborarea cărora colaborează cu echipe din alte ţări. Pe termen lung, se urmăreşte îmbunătăţirea competenţelor de utilizare a noilor tehnologii (atât în cazul cadrelor didactice, cât şi în cazul elevilor), îmbunătăţirea comunicării în limbi străine (competenţă de bază în Uniunea Europeană – comunicarea în cel puţin două limbi străine), cunoaşterea şi dialogul intercultural.

”Animalsaroundus” s-a adresat diferitelor dimensiuni ale lumii animale, cu o legătură puternică stabilită între știință, artă, tehnologie și mediu. Scopul principal al acestui proiect a fost de a explora viața animalelor: de la animalele de companie la animalele de fermă, prezentareaunor animale celebredin literatura de specialitate și filmele noastre. Prin acest proiect s-a urmărit ca participanții să facă schimb de idei creative și împreună să contribuie la dezvoltarea proiectului, să promoveze spiritul de echipă și să consolideze bucuria de a lucra împreună, să stimuleze comunicarea prin utilizarea tehnologiei și să-și dezvolte exprimarea în limba engleză.

Am încercat să descoperim asemănările și deosebirile între culturile participanților și în cadrul grupurilor de învățare eterogene, elevii au cooperat, au interacționat, au utilizat TIC și s-au bucurat de învățare. Îmbunătățirea încrederii de sine, îmbunătățirea relațiilor dintre elevi și între elevi și profesor, contactul cu alte limbi decât cea maternă au fost alte obiective ce s-au vrut a fi atinse prin derularea acestui proiect.

Fiecare lună din anul școlar ce a trecut a stat sub semnul unei teme, temă în baza căreia fiecare partener și-a pus creativitatea la treabă și a încercat să fie cât mai inovativ și cât mai spontan.

Temele fiecărei luni au fost următoarele.
Octombrie: prezentări online ale elevilor și animalele lor de companie, completarea unui sondaj despre animale.
Noiembrie și decembrie:alegerea unui animal care reprezintă fiecare țară și pregătirea un logo, crearea de dicționare multilingve (animale de companie, animale de fermă, animalele sălbatice, animalele și copiii, părți ale corpului animalelor, produse alimentare pentru animale și așa mai departe), cu propriile noastre imagini și înregistrări vocale.
Ianuarieși februarie:personaje animale celebre din cărți și filme (naționale și internaționale), pregătirea teste și jocuri despre animale și partajarea lor cu partenerii.
Martie: fraze de învățare și zicători despre animale (compararea fraze, expresii, proverbe și zicători din diferite țări),poeme despre animale.

Aprilie: pregătirea propriile noastre cărți și cărți de benzi desenate despre animale (inspirate de personaje animale din cărți și filme sau propriile noastre animale de companie, de exemplu jurnalele animale de companie cu fotografii), desene cu animalele non-existente și prezentarea acestora la partenerii noștri.

Mai: vizitarea adăposturi și / sau grădini zoologice animale, colectarea de informații despre animale abandonate,învățare despre animale pe cale de dispariție și specii invazive (pregătirea unui poster mic despre ele, cu o imagine, un prejudiciu cauzat în ecosistemul nostru).
S-au creat e-book-uri, s-a realizat un website al proiectului în dorința de a cuprinde toate produsele realizate de parteneri și de a păstra în integralitatea lor dovezile colaborării școlare europene. O parte dintre participanți s-au întâlnit pe Skype și au dus unitatea acestui proiect la alt nivel, un nivel care prin intermediul tehnologiei dărâmă bariere și apropie oameni.

La nivel național, activitatea învățătoarei și elevilor în cadrul proiectului a fost evaluată în funcție de câteva criterii cum ar fi: inovarea pedagogică şi creativitatea,integrarea activităţilor proiectului în curriculum, colaborarea dintre şcolile partenere, utilizarea creativă a noilor tehnologii (TIC), sustenabilitatea şi transferabilitatea. În urma evaluării proiectul a obținut Certificatul Național de Calitate în 19 martie 2015.

Sunt încântată și fericită că am avut ocazia să particip cu elevii la acest proiect, să cunoaștem oameni și culturi noi, să ne facem prieteni noi, sunt recunoscătoare că prin derularea acestui proiect am luat contact cu metode și tehnologii noi care să-mi permită să pun în practică, să aplic la clasă un alt mod de predare mai apropiat de elev, mai axat pe priceperea și dezvoltarea fiecăruia.Îmi exprim bucuria că toate forturile mele și ale elevilor au fost recunoscute la cel mai înalt nivel european.

Am primit un certificat pe care-l putem afişa pe site-ul școlii şi, de asemenea, etala la loc de cinste în şcoală. Proiectul va fi expus într-o secţiune specială a portalului european www.etwinning.net.
Coordonator proiect prof. Voichița Rotar

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA