UNIC ÎN ROMÂNIA Peditel 1791 este un serviciu telefonic naţional unde părinţii primesc sfaturi medicale legat de problemele copiilor la orice oră din zi şi din noapte. La acest serviciu unic în România, inspirat după un model american, răspund 11 medici cu competenţe pediatrice.
Săptămâna aceasta se împlinesc 3 ani de când a început povestea Peditel 1791 la Cluj, un call-center non-stop care oferă, la orice oră din zi şi din noapte, sfaturi medicale părinţilor panicaţi de problemele copiilor lor. Peste 43.000 de apeluri din toată ţara, din oraşe şi sate, s-au preluat în ultimii trei ani, iar doctori i-au liniştit pe părinţi şi i-au îndrumat ce să facă cu micuţul lor în situaţii de febră, vărsături, răceli, diaree, dureri abdominale sau mici accidentări. „Când nu ştii ce să faci, fă bine“, a declarat Cristina Grigore, directorul executiv al Fundaţiei Părinţi din România, pentru Adevărul.ro. Ea e „mama“ Peditel.
Despre acest serviciu, Cristina povesteşte că 11 doctori cu specializări în pediatrie preiau apeluri, îi ascultă pe părinţi, îi calmează deoarece unii plâng neştiind ce să facă.
„Peditel a împlinit 3 ani în 14 ianuarie 2017, atunci a fost primul apel. Cu Peditel am încercat să reactivăm, să reluăm legătura firească care trebuie să existe între medic şi părinte în ce priveşte în primul rând comunicarea“, spune Cristina. Acest call-center a fost conceput ca făcând parte dintr-un proiect al fundaţiei clujene, proiect care se va încheia pe 31 ianuarie. Proiectul, numit „Zâmbet pentru Copil. Copilăria nu este la Spital“, a fost finanţat de fundaţia Vodafone, în parteneriat cu Spitalul de Copii din Cluj. Valoarea iniţiativei este de circa 350.000 de lei. „Este foarte important să înţeleagă oamenii că noi nu suntem o alternativă pentru 112. Noi suntem sunaţi atunci când părintele constată că are o problemă medicală care este non-urgenţă“, adaugă Cristina Grigore.
Sursă info și foto.