Restructurări semnificative în cadrul Primăriei Municipiului Baia Mare după adoptarea unei noi organigrame gândite să reducă birocrația și cheltuielile inutile din cadrul acestei instituții. În cadrul ședinței ordinare de Consiliu Local, de miercuri, 30 aprilie, primarul municipiului Baia Mare, Ioan Doru Dăncuș, a anunțat faptul că trei posturi de directori au fost desființate, în timp ce mai multe direcții și servicii au fost reorganizate pentru o mai bună eficiență administrativă.
”N-am venit aici să păzesc funcții. Trei posturi de directori dispar de azi din Primăria Baia Mare! Am promis băimărenilor o administrație mai aplecată spre nevoile cetățenilor. Mai capabilă, mai performantă, mai eficientă. Pentru asta e nevoie de muncă și seriozitate, nu de șefi peste șefi și cheltuieli care nu se justifică. Am adoptat, în ședința Consiliului Local Baia Mare, proiectul de hotărâre privind noua organigramă a Primăriei Municipiului Baia Mare. O organigramă mai suplă și, totodată, mai eficientă. Printre noutăți se numără desființarea a două posturi de directori și a unui post de director adjunct”, a declarat Ioan Doru Dăncuș, primarul municipiului Baia Mare.
Totodată, primarul a anunțat că a relocat și reorganizat direcții și servicii importante din aparatul de specialitate.
”Am început cu Direcția Achiziții, pentru că una dintre nemulțumirile mele a fost legată de durata procedurilor de achiziții publice și relaționarea dintre membrii echipelor de evaluare a ofertelor. Nu putem să discutăm despre implementarea proiectelor importante pentru băimăreni dacă nu există coordonare. Serviciul Logistic, care era până acum subordonat acestei direcții va trece în subordinea Direcției Patrimoniu, unde activitatea sa are mai mult sens. O altă noutate ține de trecerea Serviciului Tehnologia Informației, care va fi redenumit Digitalizare și IT, în subordinea Direcției Proiecte, pentru a avea posibilitatea să abordeze noile axe de finanțare pentru proiecte smart”, a punctat primarul municipiului Baia Mare.
Mai mult, edilul a atras atenția și asupra faptului că modifică inclusiv organigrama Direcției Generale Poliția Locală. Astfel, mai multe posturi din „back office” vor fi relocate în zona operațională, acolo unde e mai mare nevoie de oameni. În același timp, se înființează două compartimente noi: Compartimentul Patrulare Canină și Compartimentul Patrulare pe Biciclete, care vor contribui la creșterea nivelului de siguranță și ordine publică în Baia Mare.
”Nu în ultimul rând, pentru că nu era normal să avem două direcții care se ocupă de comunicare și relația cu publicul, Serviciul de Relații cu Publicul intră în cadrul Direcției de Comunicare și Relații Publice, așa cum e firesc. Mulțumesc aleșilor din Consiliul Local pentru că au înțeles necesitatea acestor schimbări și au acordat un vot de încredere propunerii mele. Reducem cheltuielile, facem ordine, eficientizăm, simplificăm. Așa cum am anunțat și cum mi-am asumat înaintea băimărenilor!”, a completat Ioan Doru Dăncuș.