Atlassib, liderul pieţei pe curse internaţionale, a transportat anul trecut 590.000 de români spre destinaţii externe, compania efectuând deplasări spre 37 de linii externe, potrivit lui Daniel Micu, directorul general al companiei.
„Anul trecut am remarcat o scădere a cererii pentru deplasările spre Italia şi o creştere pentru deplasările spre Marea Britanie, Germania şi ţările scandinave. Piaţa s-a sedimentat deja, există pasageri adepţi ai avioanelor, dar şi adepţi ai autocarelor. Avem ca avantaj costul mic pentru bagaje în comparaţie cu avioanele, dar şi faptul că preluăm pasagerii din mai multe localităţi, nu doar în oraşele mari“, a spus Micu.
Pentru acest an, compania estimează un trafic de pasageri similar cu cel de anul trecut.
Transportatorul a avut afaceri de aproape 221 milioane de lei (51 milioane de euro) şi un profit net de 10 milioane de lei (2,3 milioane de euro) în 2014, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.
Pe piaţa de transport internaţional rutier de persoane mai operează Eurolines (Touring Europabus, care deţine şi agenţiile de turism Eurolines şi TUI Travel Center), dar şi firmele Tabia Tour şi Saiz Tour România, înfiinţată în 2003.
Transportatorii rutieri de persoane concurează indirect cu companiile aeriene low-cost. În ultimii ani, pe piaţa locală au intrat mai mulţi transportatori aerieni mari low-cost, precum Ryanair, alături de Wizz Air şi Blue Air.
Mediafax