Incendiile reprezintă cea mai mare ameninţare pentru locuinţa a patru din zece români, iar pentru o treime cel mai mare pericol ar fi cutremurul, potrivit unui sondaj, care mai arată că 15% dintre respondenţi se tem de inundarea cu apă de la conducte, iar 10,4% au indicat spargerea locuinţei de hoţi.
Astfel, 38,1% dintre participanţii la sondaj au spus că cea mai mare ameninţare pentru casa lor ar fi izbucnirea unui incendiu la ei sau în casa vecinilor, iar 30,5% au menţionat cutremurul, arată rezultatele unui sondaj realizat în cadrul unei campanii de informare privind asigurările de locuinţe.
Pe de altă parte, alunecările de teren (indicate de 1,8% dintre respondenţi ) şi inundaţiile (0,9%) au ocupat ultimele locuri în topul riscurilor de care se tem românii.
Potrivit răspunsurilor, 43% dintre participanţi au avut o inundare provocată de spargerea conductelor, 80% dintre aceştia locuind la bloc, iar 4,93% au avut un incendiu în locuinţă.
La sondaj au participat 1.766 de respondenţi, cu bărbaţi şi femei în proporţii egale, dintre care 62% locuiesc la bloc, iar 78% stau la oraş.
Aproape jumătate dintre români (49,7%) au auzit de o spargere a unei locuinţe care a avut loc fie în zone învecinate, fie în acelaşi bloc cu ei, pe aceeaşi stradă sau în acelaşi cartier. De asemenea, 13,1% au declarat că au primit în casă o persoană străină, care invocă motive precum vânzări de bunuri, executări lucrări construcţii/reparaţii sau solicitare de ajutor.
Aproape 4 din 10 români (37,2%) postează fotografii din călătorie pe pe reţelele de socializare în timp ce sunt plecaţi în vacanţă. De asemenea, 18% dintre respondenţi au declarat că atunci când pleacă în vacanţă vorbesc despre acest lucru pe Facebook sau pe alte reţele de socializare.
Doar 23,1% dintre respondenţi consideră că o asigurare obligatorie de locuinţă reprezintă o protecţie suficientă pentru locuinţa lor.
Campania de informare din luna octombrie a fost susţinută de Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor (PAID) şi Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor (APPA), fiind distribuite 500.000 de broşuri informative dedicate la nivel naţional.
Mediafax