În a doua zi de Crăciun, românii s-au întors la cumpărături. Marile magazine şi hipermarketurile au fost deschise. Unii se gândesc deja la masa de Revelion.
Oamenii stau la coadă de la primele ore ale dimineţii ca să îşi completeze stocul de Crăciun. Cei mai mulţi cumpără fructe şi legume.
– Nu au ajuns cele din Ajun?
– Au fost, au fost, dar să fim pregătiţi totuşi.
– Aveţi musafiri astăzi?
– Mâine.
– Ce cumpăraţi?
– Fructe, legume, peşte.
Alţii se pregătesc deja pentru Revelion. Cei care nu au vrut să piardă mult timp au venit pregătiţi de acasă cu o listă de cumpărături. Orium ar fi, cozile din hipermarketuri sunt pe măsură.
Pentru Revelion deja, gata!
Ce aveţi pe listă?
Mai de toate, fructe, în general, curmale, smochine, ananas, banane, pentru salată de fructe.
„Oamenii preferă să meargă în Ajun sau după sărbători sau în preajma sărbătorilor să facă un excedent de produse de stoc care e un pic atipic, dacă ne uităm la Ungaria sau la alte ţări din regiune din zona centrală şi estul Europei. Există şi acolo o creştere de consum de 5-10% maximum, dar nu ca la noi, la noi e un fel de turism. E un mix de frustrare, turism, entertainment şi, de asemenea, apetitul acesta: „poate găsesc o promoţie””, spune George Vascan, consultant piaţa alimentară.
Studiile de profil arată că românii din mediul urban cheltuiesc pentru sărbătorile de iarnă în medie 1.600 de lei, din care, mai bine de un sfert, pentru mâncare.
sursă știre digi24.ro