Preţul motorinei a depăşit pragul istoric de 6 lei pe litru din cauza creşteri accizelor pentru acest combustibil. Mulţi români au preferat să cumpere autovehicule cu motoare Diesel, tocmai pentru faptul că motorina era mai ieftină decât benzina, însă raportul pare să se inverseze. De altfel, în 2011, preţul a crescut aproape în fiecare lună. Dacă în iulie 2011, un litru de motorină costa 5,74 de lei, în octombrie ajunsese 5,93 de lei. Creșterea accizelor pentru motorină a fost impusă de UE, România angajându-se să alinieze prețurile la combustibili cu celelalte țări membre, până în 2016. Ca de obicei însă, nimeni nu spune când se vor alinia salariile și pensiile cu cele din UE, care în România sunt mai mici, în medie, de zece ori față de statele dezvoltate. Mai mult, potrivit unei directive a Comisiei Europene, rafinăriile care au poluat vor trebui să cumpere certificate de carbon, iar aceste cheltuieli se vor regăsi tot în preţuri mai mari. Din acelaşi motiv se vor scumpi şi biletele de avion şi, odată cu ele, vacanţele și multe altele.
G. Ciascai