Câte documente sunt înregistrate anual în instituția dumneavoastră? Cât de des se depășește termenul de răspuns al unei sesizări a cetățenilor sau de eliberare a unei cereri? De câți angajați ar mai fi nevoie în organizație pentru a putea ajunge la un flux de lucru rapid și eficient?
Peste 600 de primării din toate județele țării și-au eficientizat procesele de lucru și au redus semnificativ birocrația în ultimii 6 ani, utilizând soluția Regista. Cei interesați sunt invitați să discute cu echipa noastră în cadrul Caravanei Regista, prezentă în județul Maramureș în luna martie.
Regista automatizează activitatea din instituțiile publice, facilitând atât o comunicare optimă între compartimente, cât și între funcționari și cetățeni, pentru o rezolvare rapidă și mult mai organizată a solicitărilor primite. Pentru a sprijini şi accelera procesul de digitalizare în special în contextul actual, oferim autorităților locale posibilitatea de a testa gratuit aplicația Regista.
Prin modulele de registratură electronică și managementul documentelor, Regista asigură evidența registrului de intrări și ieșiri al organizației, gestionarea fluxului de lucru și verificarea stadiului de rezolvare a sarcinilor, într-un mod rapid și eficient.
Regista este prima aplicație care respectă Codul administrativ și care facilitează comunicarea online dintre cetățeni și instituțiile publice prin portalul public e-Guvernare. Prin acesta, este acoperită o paletă largă de nevoi, precum consultarea documentelor publice, trimiterea de cereri online, depunerea de sesizări, programări online și efectuarea de plăți.
În contextul în care prin OUG 38/2020, toate autoritățile și instituțiile publice trebuie să pună la dispoziția cetățenilor portaluri online în vederea primirii documentelor electronice, Regista dispune de modulul Formulare electronice. Acesta permite completarea și trimiterea online a cererilor necesare pentru eliberarea de certificate, autorizații și alte documente precum certificatul de atestare fiscală, adeverința de rol agricol. Odată cu rezolvarea cererii, documentul emis se trimite pe e-mailul solicitantului.
Totodată, aplicația permite integrarea secțiunii Monitorul Oficial Local pe website-urile primăriilor, prin care se publică automat documentele și informările publice, fără a fi necesare activități suplimentare în panoul de administrare a website-ului, reducând astfel considerabil timpul alocat acestei activități.
Optând pentru registratura online, cetățenii au posibilitatea să verifice de acasă sau de la birou starea cererilor depuse, ceea ce scade semnificativ numărul cozilor formate la ghișeele instituțiilor. Tot prin intermediul portalului, se pot trimite online sesizări pentru o gamă largă de aspecte identificate de către cetățeni, ce țin de viața de zi cu zi a localității, precum: parcări neregulamentare, semnalizare rutieră, transport public, iluminat. De asemenea, cetățenii se pot programa pentru oficializarea căsătoriei la Starea Civilă, înscrierea în audiență la primar sau pentru depunerea documentelor necesare pentru eliberarea actelor de identitate.
Deși, potrivit Eurostat, România are cel mai mic procent din UE al cetățenilor care se informează de pe site-urile administrațiilor publice, cu o medie națională de 10%, o proporție de 30% dintre locuitorii orașului Tăuții Măgherăuș din jud. Maramureș au accesat și interacționat cu portalul e-Guvernare Regista.
„Prin utilizarea portalului public e-Guvernare Regista, am reușit să stabilim o comunicare mult mai bună cu cetățenii noștri. Modulele Formulare electronice și Sesizări online ne ajută să centralizăm și să răspundem cererilor și solicitărilor oamenilor într-un timp mai scurt.
Mai mulți cetățeni ne-au spus că sunt încântați de noile servicii online și că primăria orașului Tăuții-Măgherăuș a făcut pași vizibili în direcția digitalizării. Ne bucurăm să vedem că oamenii din comunitatea noastră sunt mulțumiți de modulele aplicației Regista, iar acest lucru se poate observa și în faptul că serviciile încep să fie utilizate de un număr cât mai mare de cetățeni”, a declarat Dumitru Marinescu, Primarul Orașului Tăuții Măgherăuș, județul Maramureș
De curând, echipa Regista a lansat o nouă funcționalitate în cadrul aplicației: Contul contribuabilului, prin care cetățenii își pot crea un cont și completa datele o singură dată pentru ca apoi să poată trimită rapid cererile către primăria lor, ori de câte ori au nevoie. Totodată, în contul propriu vor putea vizualiza întregul istoric al solicitărilor către instituție, precum formularele electronice, sesizări, programări, dar și cel al plăților efectuate.
Începând din luna ianuarie, portalul de e-Guvernare Regista este disponibil în limbile minorităților naționale: maghiară, germană, rusă și sârbă. De asemenea, a fost dezvoltată și o versiune în limba engleză, pentru a ușura accesul expaților la informațiile de interes public și la serviciile oferite de primăria lor.
Aplicația este dezvoltată de Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, specializat în dezvoltarea de soluții și servicii de transformare digitală. Zitec este una dintre puţinele companii româneşti recunoscută oficial ca Partener Gold Microsoft și este certificată conform standardelor ISO27001:2013 și ISO 9001:2015 pentru Sistemul de management al calității.
Pentru a afla mai multe informații despre funcționalitățile aplicației și cum poate îmbunătăți Regista activitatea instituției publice sau a companiei din care faci parte, scrie-ne pe adresa contact@regista.ro sau intră pe https://regista.ro/#solicita-demo și solicită un demo gratuit.