AcasăActualitateSocialRECOMANDĂRI VITAL - Cum putem proteja apometrele și instalațiile de alimentare cu...

RECOMANDĂRI VITAL – Cum putem proteja apometrele și instalațiile de alimentare cu apă împotriva înghețului

spot_img

DISTRIBUIȚI

RECOMANDĂRI VITAL  S.C. VITAL S.A. recomandă utilizatorilor să ia măsurile necesare pentru preîntâmpinarea problemelor legate de riscul de îngheț al instalațiilor de alimentare cu apă, care pot provoca reducerea sau chiar sistarea alimentării cu apă a imobilelor. Totodată înghețul instalațiilor poate provoca pagube importante în cazul spargerii acestora și cheltuieli mărite cu reparațiile necesare reluării alimentării cu apă.

Pentru a diminua la minimum neplăcerile cauzate de aceste probleme, venim în întâmpinarea utilizatorilor  noștri cu câteva recomandări tehnice:

  • Protejaţi căminul de apometru! Protejaţi apometrul!
  • Îngheţul apei din reţelele de distribuţie apare prima oară în căminul de apometru, după care se propagă către branşament şi reţeaua interioară. Protecţia instalaţiilor din căminul de apometru este importantă, întrucât aici sunt marea majoritate a armăturilor, apometrelor, robinetelor, coturilor, adică locuri unde pot apărea diminuări ale secţiunii utile şi unde se formează gheaţă în situaţia în care nu există circulaţie a apei pe reţea.
  • Protejați apometrele și instalațiile cu materiale termoizolante, care să reducă sau să împiedice înghețarea lor.
  • Protejați instalațiile interioare de apă!
  • Verificați instalațiile interioare de apă: țevi, robineţi montaţi pe instalaţie pentru a vă asigura că nu există fisuri sau pierderi de apă care ar putea favoriza îngheţarea conductelor.
  • Izolați țevile. Dacă aveți o chiuvetă montată pe un perete exterior, izolați tevile. Îndepărtați tuburile flexibile de la racordurile exterioare. Opriți alimentarea cu apă spre robineții din exterior și când este posibil, goliți țevile complet. Ventilați spațiile de sub chiuvetă, pentru a permite aerului cald să pătrundă la țevi.
  • Blocați accesul aerului rece în incintele (case de scări, subsoluri) pe unde trec instalațiile, prin montarea geamurilor acolo unde ele lipsesc, golirea subsolurilor de ape uzate și nu în ultimul rând izolarea termică suplimentară a conductelor cu materiale specifice (vată minerală sau orice alt material izolant).

Multe din problemele cauzate de îngheţ s-au înregistrat la capetele de reţea, acolo unde consumul este mai scăzut şi neuniform.

Protejarea contorului, precum şi protejarea şi verificarea instalaţiei interioare, pe traseul de la contor până la consumator, este obligaţia utilizatorului. În cazul în care contorul sau instalaţiile de apă se defectează din cauza îngheţului, nefiind protejate corespunzător, beneficiarul va suporta costurile înlocuirii acestora.

Ȋn cazul în care, în urma măsurilor luate, sau în lipsa acestora vor apărea situaţii de îngheţ a conductelor este necesar să cunoaşteţi următoarele:

  • nu acţionaţi asupra apometrelor instalate la limita de proprietate, în cazul în care sunt înghetate  apometrele, nu încercaţi să le dezghetaţi singuri, anunţaţi SC VITAL SA;
  • dacă problema a apărut la instalaţia  proprie (reţeaua interioară) rugaţi vecinii să vă dea un vas cu apă caldă pe care o turnaţi încet peste conductă, în zona îngheţată;
  • nu folosiţi focul deschis pentru dezgheţarea conductelor;
  • pentru problemele majore apărute şi dacă nu reuşiţi să dezghetaţi conductele interioare apelaţi la serviciile societății noastre.

În cazul în care recomandările tehnice au fost ignorate, iar contorul îngheață și se defectează, societatea VITAL va repara sau înlocui contorul, facturând acest serviciu. Conform art. 134(3) din Regulamentul de organizare și funcționare a serviciului public de alimentare cu apă potabilă și de canalizare, consolidat și armonizat pentru județul Maramureș,”Orice reparații și orice înlocuire de contor/aparat de măsură al cărui sigiliu a fost rupt și care a fost deschis sau demontat ori a cărei deteriorare se datorează unei cauze străine sau unei funcționări anormale în condiții de îngheț, incendiu, șocuri exterioare, furt, etc., sunt efectuate de Operatorul serviciului, pe cheltuiala exclusivă a utilizatorului dacă se constată vina acestuia.”

Pentru informații suplimentare sau alte sesizări, Dispeceratul S.C. VITAL S.A. vă stă la dispoziție la numerele de  telefon: 0262 – 212 550; 0262 – 215 150,1,2; 0362 – 401052, 3; 0372 752660

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img




TE-AR MAI PUTEA INTERESA