Consiliul Judeţean Maramureş are planuri mari pentru următorul exerciţiu finaciar al Comisiei Europene. Astfel, la ultima şedinţă a Consiliului de Dezvoltare Regională ADR Nord vest care a avut loc la Cluj-Napoca luni, 23 noiembrie, Zamfir Ciceu a pus pe tapet propunerile Maramureşului.
“Avem propus ca şi traseu la acest moment şi aprobat şi de Consiliul de Dezvoltare Regională următorul traseu: de la legătura cu judeţul Sălaj, Cehu Silvaniei până la Pod Ardusat Hideaga şi asta pentru că acolo este un traseu fără mari probleme de arhitectură, adică fără lucrări de ahitectură suplimentară şi consolidări şi mai este un argument pentru care am propus acest traseu şi anume, intră Podul de la Ardusat. Pe acest pod nu a fost efectuate lucrări de reparaţii capitale niciodată. Au fost efectuate lucrări de întreţinere, chiar în 2012 am intervenit la una din pilele de susţinere, în 2013 la rosturi, deci lucrări de întreţinere s-au făcut dar cred eu că în condiţiile de astăzi este nevoie şi de o reparaţie capitală şi a fost unul dintre argumentele majore.Pe urmă acest traseu în funcţie de cine va putea fi va continua pentru că avem legătură la DN 1C din Şomcuta via Remetea, Coaş, Copalnic, Făureşti, Şurdeşti legătura în traseul reabilitat deja Baia Sprie – Bârsana şi apoi avem faza a doua care înseamnă reabilitare Valea Izei”, a declarat Ciceu.
La nivel de regiune din care fac parte şase judeţe, respectiv Maramureş, Satu Mare, Cluj, Sălaj, Bistriţa şi Bihor sunt disponibile pentru exerciţiul financiar 2014 – 2020 nu mai puţiun de 113 miloane de euro.
”Acestea sunt proiectele pe care noi le-am propus şi sunt aprobate ca şi traseu în Consiliul de Dezvoltare Regională şi în măsura în care se va putea contracta la maxim acestea vor fi traseele avute în vedere a fi reabilitate în viitorul exerciţiu finaciar 2014 – 2020, îndeplinind toate criteriile de eligibilitate aceste trasee şi de conectivitate cu reţelele naţionale şi judeţene. Prioritar va fi însă traseul de la Cehu Silvaniei la Hideaga, inclusiv cu acel apendice care va face legătura cu Satu Mare prin localitatea Ardusat care este în lungime de câţiva kilometri”, a concluzionat Ciceu.
Mai mult, reprezentanţi Consiliului Judeţean Maramureş spun că pentru toate traseele propuse sunt deja realizate studiile de fezabilitate, astfel că obţinerea finanţării se va putea realiza mult mai uşor. Nu se ştie însă în ce fel şi care va fi proporţia banilor între cele şase judeţe din regiune. Acest lucru se va decide la următoarea şedinţă.
Ana Pop